مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید + مزایا و معایب

تاریخ : شنبه, 08 آبان 1400 | بازدید : 3375 | نظرات : 2

تاریخچه مزدا 3 از آنجا آغاز می شود که به نظر می رسید مزدا هرگز خودرویی مانند آن نخواهد ساخت. این خودرو علاوه بر داشتن یک موتور قوی با پاسخگویی خوب، دارای ویژگی های بسیار پیشرفته ای است. مزدا تری در سال 2004 و مزدا 3 جدید در سال 2010 روانه بازار شدند. خودروی دوم به نوعی تکمیل کننده خودروی اول است و مسلما تفاوت هایی با هم دارند. مزایا و معایب مزدا 3 قدیم کدامند؟ تفاوت مزدا ۳ با نیو چیست؟ و مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید از جمله مطالبی است که در این مقاله از آپشن کالا به آن می پردازیم.

 

مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید

 

مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید

مزدا سالهاست محصولات خود را به بازار جهانی معرفی می کند و از اکثر کشورها پیشی گرفته است. در سال 2004، با معرفی خودروی جدیدی به نام مزدا 3، این شرکت توجه خود را به بازار خودرو معطوف کرد. تا به امروز، نسل ها و نسخه های مختلفی از مزدا 3 معرفی شده اند که هر کدام با تغییراتی در نسخه قبلی خود رونمایی شده اند. مزدا 3 قدیم در سه تیپ 1، 2 و 3 در بازار موجود می باشد و تفاوت تیپ های مزدا ۳ قدیم در آپشن و امکانات آنها می باشد. مزدا ۳ قدیمی تیپ 1 از کمترین امکانات و تیپ 3 از بیشترین آپشن و امکانات برخوردار است. اگر از طرفداران مزدا 3 هستید، پس باید دو نسخه قدیمی و جدید موسوم به مزدا 3 نیو را بشناسید. در ادامه به تفاوت مزدا ۳ قدیم و جدید می پردازیم و آنها را مقایسه می کنیم.

 

 

پدل شیفتر چیست؟

 

مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید از نظر نمای بیرونی

طراحی کلاسیک و بدون نقش و نگار بدنه مزدا 3، احساس مقاوم بودن بدنه آن را به بیننده القا می کند. تفاوت مزدا ۳ با نیو از لحاظ نمای بیرونی در رینگ های فولادی، طراحی چراغ ها و آینه بغل های برقی راهنما دار است. هرچند که جلو پنجره ای هر دو مدل مزدا جدید و قدیم تقریباً شبیه به هم هستند ولی خطوط روی بدنه مدل جدید، حجیم تر می باشد و مزدا جدید را اسپرت تر از مدل قبلی آن نشان می دهد. محل چراغ های مه شکن، مدل رینگ ها و سپرها از دیگر تفاوت های مزدا جدید با مدل قدیمی خود است.  

 

مزایا و معایب مزدا 3 قدیم

 

مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید از نظر نمای داخلی

تفاوت مزدا ۳ قدیم و جدید از لحاظ نمای داخلی نیز بسیار قابل توجه می باشد. رنگ های استفاده شده در چراغ های پشت آمپر، دسته دنده های پشت فرمان و فریم کنترلرها از جمله تغییراتی هستند که منجر به روزتر شدن داخل کابین مزدا 3 جدید شده است. این تغییرات همچنین باعث می شود تا نمای داخلی ان زیباتر و بسیار هیجان انگیزتر به نظر برسد.

 

مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید از نظر امکانات جانبی

مزدا 3 خودروی پر طرفداری بود که امکانات جانبی زیادی مانند مانیتور ماشین پیشرفته و مدرن نداشت که البته طراحان و سازندگان این خودرو این نقص را در مدل جدید مزدا 3 بر طرف کرده اند.

 

امکانات جانبی مزدا 3 قدیم

سیستم کنترل سرعت، سنسور باران، گرم کن صندلی و چراغ های اتوماتیک جلو را می توان از امکانات و آپشن های مزدا 3 قدیم نام برد.

 

امکانات جانبی مزدا نیو

  1. آینه های الکتروکرومیک
  2. سانروف یا سقف متحرک
  3. چراغ های مه شکن جلو و عقب
  4. فرمان الکترو هیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت
  5. سیستم تهویه مطبوع کنترل خودکار با قابلیت تنظیم دمای هوای خروجی مجزا برای سرنشینان جلو
  6. سیستم تنظیم ارتفاع صندلی راننده در چهار جهت
  7. نشانگر دمای داخل و خارج خودرو و ساعت دیجیتال
  8. پشت سری ‌های جلو با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه
  9. آینه جانبی برقی تاشو گرمکن دار مجهز به چراغ راهنمای بغل

 

مانیتور فابریک ساندرو

 

تفاوت مزدا ۳ با نیو

 

تفاوت مزدا ۳ با نیو از لحاظ مشخصات فنی

1.سیستم گیربکس یکی از تفاوت های فنی و فرق مزدا 3 جدید و قدیم محسوب می شود. جعبه دنده مزدا 3 قدیمی اتوماتیک 4 دنده بوده ولی جعبه دنده مزدا 3 نیو اتوماتیک 5 دنده تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان می باشد. گفتنی است که با وجود پیشرانه مشابه، ممکن است که مزدا 3 جدید کمی پرشتاب تر باشد، چرا که بعد از بهینه شدن، وزن کمتری نسبت به مدل قدیمی خود دارد.

2. یکی دیگر از تفاوت های مزدا ۳ با نیو، میزان مصرف سوخت است. در مزدا 3 مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر و در مزدا 3 نیو 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده ‌است و همان‌طور که می بینید مصرف سوخت در مزدا 3 نیو کمتر است.

3. استاندارد آلایندگی مزدا۳ قدیم، یورو 2 و مزدا 3 نیو یورو 5 است.

4. مزدا 3 جدید به دلیل وجود تغییراتی در سیستم تعلیق جلو و اضافه شدن میل تعادل و فنر لول نسبت به مدل قدمی خود تعادل بیشتر همراه با لرزش‌های کمتری دارد و باعث می شود تا رانندگی با آن لذت بخش باشد.

5. سیستم ترمز در مزدا ۳ نیو علاوه‌بر ABS به سیستم EBD نیز مجهز شده‌است.

6. از دیگر تفاوت های بارز مزدا 3 جدید یا مدل قدمی این است در مزدا نیو شما برای روشن و خاموش کردن خودرو به سوییچ نیاز ندارید و استارت بدون دکمه را تجربه خواهید کرد.

 

تفاوت مزدا ۳ با نیو

 

قیمت مانیتور پشت صندلی اندروید

 

مزایا و معایب مزدا 3 قدیم

قیمت مناسب و  واکنش سریع گیربکس این خودرو نسبت به پدال گاز و هماهنگی خوب بین گیربکس و پیشرانه از مزایای مزدا 3 قدیم می باشد ودر مقابل کیفیت پایین چرم و روکش سردنده و فقدان سیستم ورود بدون کلید(Keyless)، چراغ برای کلید بالابر شیشه و نمایشگر لمسی به صورت فابریک و ورودی USB برای پخش موسیقی از معایب مزدا تری قدیمی محسوب می شود.

 

مزایا و معایب مزدا 3 جدید

طراحی و ظاهر شیک،زیبا واسپرت، کیفیت بالای قطعات، کارکرد خوب، استهلاک پایین و پیشرانه خوب از مزایای مزدا 3 جدید به شمار می آید. معایب مزدا نیو عبارت است از نبود فضای کافی در صندلی های عقب، ارتفاع کم خودرو و کیفیت رنگ پایین.

 

تفاوت مزدا 3 قدیمی و جدید از نظر ظاهری چیست؟

با مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید متوجه خواهید شد که نمای بیرونی این دو خودرو در رینگ های فولادی، طراحی چراغ های جلو و آینه های جانبی برقی متفاوت است. اگرچه جلوپنجره هر دو مدل مزدا جدید و قدیمی تقریباً یکسان است، خطوط روی بدنه مدل  مزدا جدید حجیم تر است و مزدا جدید را اسپرت تر از مدل قبلی خود می کند.

 

میزان مصرف سوخت در مزدا نیو بیشتر است یا در مزدا قدیم؟

یکی از تفاوت های مزدا 3 با نیو مصرف سوخت است. مزدا 3 مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر و مزدا 3 نیو 7.6 لیتر در 100 کیلومتر دارد و همانطور که می بینید مصرف سوخت مزدا 3 نیو کمتر است.

 

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
نیما گفته که :
یکشنبه, 09 آبان 1400
خیلی کامل و مفید بود ممنون و خسته نباشید
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
خوشحالیم که مفید و کاربردی بوده
اینستاگرام