چرا اچ سی کراس نخریم؟ (مزایا، معایب و نظرات درباره اچ سی کراس)

تاریخ : یکشنبه, 26 تیر 1401 | بازدید : 6156 | نظرات : 0

پیشرانه ضعیف، نداشتن تست ایمنی از موسسه معتبر ENCAP (اروپایی)، استفاده از پلاستیک خشک و بی کیفیت در کابین، گیربکس قدیمی و کمبود لوازم یدکی بخشی از معایب اچ سی کراس به شمار می آید. در سال 1395 شرکت ایران­ خودرو  با همکاری شرکت دانگ فنگ موتور، یک کراس‌اوور چینی به نام H30 کراس را به بازار عرضه  کرد. این خودرو در کنار مزایایی همچون امکانات متنوع، کابین جادار و قیمت مناسب به دلیل معایب متعددی نتوانست انتظارات خریداران را برآورده کند. نظرات در مورد اچ سی کراس متفاوت است. برخی از افراد اچ سی کراس را یک خودروی جادار و پرآپشن می دانند که پشت فرمان خوبی داره و سواریش عالیه و برخی از فرمان‌پذیری تقریبا ضعیف آن در هنگام رانندگی گلایه دارند. در ادامه درمورد مزایا و معایب اچ سی کراس بیشتر صحبت می کنیم.

 

فهرست مطالب

معایب اچ سی کراس

مزایا اچ سی کراس

نظرات در مورد اچ سی کراس

 

نظرات در مورد اچ سی کراس

معایب اچ سی کراس

1. ایمنی نامعلوم اچ سی کراس

اچ سی کراس علاوه بر نداشتن تست ایمنی از موسسه اروپایی ENCAP، نتیجه تست ایمنی ضعیف ۳ ستاره از موسسه چینی CNCAP را دارا می باشد و می تواند پاسخی مناسب برای افرادی باشد که می پرسند چرا اچ سی کراس نخریم. ایمنی خودرو یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب خودرو در نقاط مختلف جهان است که متاسفانه در بین خریداران ایرانی اهمیت زیادی ندارد. اگرچه این خودرو چینی در بخش ایمنی به تجهیزات قابل قبولی همچون ترمزهای دیسکی دارای ABS و EBD، چهار کیسه هوا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب و… مجهز شده‌ است اما نکته نگران کننده‌ این است که هیچ نتیجه رسمی از تست تصادف انجام شده روی H30 کراس در هیچ‌کدام از سایت‌های معتبر جهان دیده نمی‌شود.

 

2. مشکلات گیربکس اچ سی کراس

گیربکس نصب شده بر روی خودروی اچ سی کراس از نوع 4 سرعت استو و ساخت کمپانی آیسین AISIN SEIKO چین است که به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت آیسین ژاپن و کمپانی خودروسازی تویوتا شناخته می شود و در چین مشغول به فعالیت است. اما دلیل اینکه ما استفاده از این گیربکس را به عنوان معایب اچ سی کراس بیان کرده‌ایم این است که باید بپذیریم که گیربکس مذکور قدیمی است. بسیاری از کمپانی های بزرگ که از این مدل گیربکس بر روی خودروهای خود استفاده می کردند، از سال 2004 به بعد گیربکس‌های مدرن‌تر را جایگزین آن کردند. متاسفانه گیربکس این خودرو به هیچ وجه خوب انتخاب نشده است و با پیشرانه اچ سی کراس تطابق ندارد و به همین دلیل شاهد عملکرد ضعیف در این بخش هستیم. یکی از معایب اچ سی کراس که با به روز رسانی گیربکس و ریمپ قابل بهبود است، عدم پاسخگویی گیربکس در زمان فشردن پدال گاز می باشد که باعث فشار به موتور و ضعف در شتاب گیری به خصوص در هنگام سبقت و سراشیبی ها می شود.

 

قیمت مانیتور اچ سی کراس

 

3. طراحی ظاهری نه چندان زیبا و جذاب

ظاهر بد و نه چندان زیبا از دیگر معایب h30 کراس محسوب می شود. اگرچه اظهار نظر در مورد طراحی بیرونی خودرو کاملا سلیقه ای است، اما نظرات در مورد ظاهر اچ سی کراس چندان مثبت نیست. اکثر مردم می گویند که اچ سی کراس طراحی ظاهری بدی دارد. درواقع رعایت تناسب بین قطعات مختلف که از اصول اولیه طراحی خودرو می باشد، در این خودرو دیده نمی شود. هرچند که طراحان سعی کردند با استفاده از روکش های پلاستیکی روی درب، گلگیرها و قسمت های جلویی خودرو، طرحی زیبا مانند سایر خودروهای کراس اوور به این خودرو بدهند، اما در واقع باعث عملکرد منفی در این طراحی شده است.

 

4. کمبود لوازم یدکی

کمبود قطعات یدکی نه تنها از معایب و مشکلات اچ سی کراس است بلکه مشکل رایج اکثر خودرهای چینی نیز می باشد. مالکان این خودرو به شدت در تهیه لوازم جانبی مانند لوازم بدنه، چراغ‌ها، قطعات و لوازم گیربکس با مشکل مواجه هستند. خوشبختانه با توجه به این که موتور اچ سی کراس از نوع TU5 است، صاحبان این خودرو مشکلی برای یافتن قطعات مربوط به موتور نخواهند داشت.

 

5. استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در ساخت کابین

داشبورد و پنل مرکزی اچ سی کراس از پلاستیک بی کیفیت و خشک ساخته شده است و امکان اینکه بعد از مدتی دچار خرابی و مشکل شود، بسیار زیاد است. برخی از مالکان این خودرو از افزایش صدای داشبورد و کابین خودرو گلایه دارند که دلیل آن استفاده از پلاستیک نامرغوب در ساخت آنها می باشد.

 

قیمت مانیتور 206

 

6. ضعف موتور نسبت به وزن خودرو

یکی دیگر از معایب HC Cross موتور آن است. اگرچه موتور TU5 موتور خوب و قابل قبولی است اما استفاده از این موتور قدیمی برای خودرویی با این وزن شاید چندان مناسب نباشد. استفاده از این موتور برای خودروی 206 مشکلی ایجاد نمی کند، اما از آنجایی که وزن اچ سی کراس حدود 200 کیلوگرم بیشتر از 206 است، بهتر بود از موتور قدرتمندتر و مناسب تری استفاده می شد.

 

چرا اچ سی کراس نخریم

 

مزایا اچ سی کراس

1. قیمت مناسب و مقرون به صرفه نسبت به دیگر خودروهای هم رده خود

2. امکانات و آپشن های متنوع داخل کابین

3. مصرف سوخت مناسب

4. فضای خوب صندوق خودرو

5. کابین مدرن و زیبا

 

معایب کوییک

 

نظرات در مورد اچ سی کراس

کاربران و صاحبان اچ سی کراس نظرات مختلف در مورد این خودرو دارند. کاربری می گوید این ماشین از لحاظ نرمی، بی صدا بودن، امکانات به روز و زیبایی داخلی از همه نظر نسبت به خودروهای هم رده خود سره و قطعا بهترین و به صرفه ترین ماشین در خودروهای تولید داخل محسوب می شود. دیگری می گوید چسبندگی ماشین به زمین و احساس اطمینان توی پیچها با سرعت بالا از ۲۰۶ اس دی کمی ضعیفتره اما از مدلهای هاچبک فوق العاده قویتر و بهتر است. اگرچه نظرات اچ سی کراس متفاوت است ولی بیشتر مالکان این خودرو با توجه به امکانات متنوع و قیمت مناسب تقریبا از انتخاب خود راضی هستند و بیشترین آنها در مورد کمبود لوازم یدکی این خودرو گلایه داشتند.

 

اچ سی کراس چه معایبی دارد؟

پیشرانه ضعیف، نداشتن تست ایمنی از موسسه معتبر ENCAP (اروپایی)، استفاده از پلاستیک خشک و بی کیفیت در کابین، گیربکس قدیمی و کمبود لوازم یدکی بخشی از معایب اچ سی کراس می باشد.
 

 

نظرات در مورد اچ سی کراس چگونه است؟

بیشتر مالکان این خودرو از امکانات رفاهی و به روز و زیبایی داخلی و همچنین نرمی آن احساس رضایت داشتند و تنها در مواردی از کمبود لوازم یدکی ناراضی شکایت می کردند.

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
اینستاگرام