معرفی و بررسی 8 تا از بهترین برنامه های مانیتور خودرو

تاریخ : شنبه, 08 مرداد 1401 | بازدید : 129687 | نظرات : 6

مانیتور اندروید خودرو و برنامه های قابل نصب روی مانیتور ماشین، یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو ها می باشد که مزایای فراوانی دارند. با نصب برنامه روی مانیتور ماشین و بهترین برنامه های مانیتور خودرو می توانید روال رانندگی یکنواخت خود را تنها با چند ضربه روی داشبورد خود به تجربه ای سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل کنید. برخی از مشهورترین و پرکاربردترین اپلیکشن های خودرو شامل مسیریاب های خارجی یا ایرانی نظیر گوگل مپ، ویز، بلد، نشان...، برنامه Drivvo ،RealDash، خودرو یار و ..... است که در این مقاله از آپشن کالا به معرفی و بررسی آنها می پردازیم.

 

گوگل مپس GOOGLE MAPS

Drivvo

Android Auto

RealDash

خودرویار

Waze

برنامه های پخش موسیقی و پادکست

Driva

 

برنامه های مانیتور خودرو

 

1. گوگل مپس GOOGLE MAPS ; یک برنامه کاربردی برای ماشین

بدون تردید، مهم ترین برنامه ای که باید بر روی مانیتور اندروید خودرو نصب شود، یک برنامه مسیریابی با کیفیت می باشد. نمی توان انکار کرد که گوگل مپس Google Maps یکی از پرکاربردترین برنامه های مانیتور خودرو می باشد که در حال حاضر روی اکثر خودروها نصب است و می‌توانید از آن برای پیدا کردن مسیرها، مسیرهای جایگزین و دریافت اطلاعات به‌روز در مورد ترافیک شهری استفاده کنید.

گوگل همیشه در حال به‌روزرسانی نقشه خودش است و ویژگی‌های جدید را به آن اضافه می‌کند. شما با نصب این نرم افزار مانیتور خودرو علاوه‌بر مسیریابی، می‌توانید مکان‌های مورد علاقه‌ خود را هم ذخیره کرده یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در مورد رستوران‌ها، سینماها و هر مکان دیگری که در گوگل ثبت شده، نظر داده و به آنها امتیاز بدهید. حتی می‌توانید فروشگاه خودتان را در آن ثبت نمایید تا بقیه راحت‌تر آدرس شما را پیدا کنند.

 

مانیتور خودرو


نکته: برای استفاده از گوگل مپس گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد و جی‌پی‌اس آن هم فعال باشد.

به علاوه، نقشه به نور واکنش نشان می دهد، به این معنی که تم های روشن و تاریک ارائه می شوند و به طور خودکار تغییر می کنند، مانند زمانی که وارد یک تونل می شوید. بنابراین برای همه افرادی که از Android Auto استفاده می‌کنند، Maps یک انتخاب عالی برای مسیریابی در خودرو است. Waze نیز عالی است ، اما Maps دارای ویژگی‌های بسیار بیشتری مانند عملکرد آفلاین است.

 

2. Drivvo ; اپلیکیشن خودرو

 Drivvo از کاربردی ترین اپلیکیشن های خودرو می باشد که به کمک آن می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به خودروی خود شامل تعمیرات، نگهداری، کیلومتر طی‌شده، مصرف سوخت و… را ذخیره کرده و مدیریتی هوشمندانه را تجربه کنید. Drivvo از برنامه های اندروید مخصوص خودرو، امکانات دیگری از قبیل :

  • اطلاع از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های سوخت بر نقشه
  •  مدیریت میزان مصرف سوخت با گزینه‌های پیشرفته
  • یادآوری برای تعمیرات و چک ماهیانه و سالیانه خودرو
  • کیلومتر شمار پیشرفته
  • قابلیت ذخیره‌سازی ابری و همگام‌سازی داده‌ها و…  دارد.

نکته: این امکان در برنامه وجود دارد که برای سرویس های دوره ای خودروی خود، یادآور تنظیم کنید .

 

 برنامه های قابل نصب روی مانیتور ماشین

 

3. Android Auto ; برنامه اندروید مخصوص خودرو

 Android Auto یکی دیگر از اپلیکیشن های خودرو  برنامه های کاربردی برای مانیتور اندروید ماشین است که نصب آن بر روی مانیتور اندروید خودرو به شدت توصیه می شود. با نصب این برنامه مانیتور ماشین می توانید تلفن همراه خود را به خوبی به مانیتور خودرو متصل نمایید. اندروید اتو امکانات متنوعی دارد که عبارت است از:

  • تنظیم Google Map در مسیر
  • نمایش ماشین بر روی نقشه
  • پخش لیست آهنگ های مورد علاقه شما
  • ارسال پیغام های صوتی به دوستانتان
  • و …

بزرگترین مزیت اندروید اتو این است که برخلاف برخی از اطلاعات ذخیره شده در سیستم های سرگرمی مانیتور خودرو، اطلاعات ارائه شده از طریق این نرم افزار همیشه به روز هستند. برای مثال به دانلود یا نصب به‌روزرسانی‌های نقشه نیازی نیست، زیرا داده‌های نقشه‌های Google و Waze شرایط فعلی را نشان می‌دهند. برنامه هایی مانند Waze حتی می توانند در مورد تله های سرعت و چاله ها هشدار دهند.

 

مانیتور پارس

 

4. RealDash

 RealDash یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای ماشین، در واقع داشبورد مجازی برای خودروی شما است که به کمک آن می توانید مواردی مانند سرعت خودرو را به صورت آنلاین مدیریت کنید. این اپلیکیشن توسط گروه نرم افزاری Napko گسترش و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است. این برنامه دارای انواع تم ها و اسکین های مختلف برای نمایش آمپر های خودرو است و می تواند کار یک داشبورد کامل را به خوبی انجام دهد. برخی از امکانات و قابلیت های برنامه RealDash اندروید:

 

  • دارای گالری برای دانلود و استفاده از طرح های مختلف داشبورد
  • قابلیت شخصی سازی قسمت های مختلف داشبورد
  • کیفیت و دقت بسیار بالا در طراحی سنجه ها
  • نمایش و پاک سازی خطا های سیستم خودرو
  • نمایش نقشه و محدودیت سرعت
  • طراحی بسیار زیبای داشبورد
     

5. خودرویار

نرم افزار خودرویار یکی از برنامه های قابل نصب روی مانیتور ماشین است که به واسطه آن می توانید یک مدیریت کلی بر روی خودرو خود و مسائل فنی آن داشته باشید .درواقع نرم ‏افزار خودرویار یکی از کامل ترین و باکیفیت‏ ترین نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه خودرو و مدیریت و نگهداری آن در کشور می باشد که با هدف پاسخگویی به تمام نیازهای دارندگان خودرو طراحی و توسعه یافته است. از قابلیت های این نرم افزار ارائه دستورالعمل های کوتاه در هنگام ایجاد مشکلات فنی برای خودرو می باشد که به کمک آن ها در بسیاری از موارد می توان حداقل به طور موقت مشکلات خودرو را حل کرد. همچنین با نصب این برنامه برای مانیتور ماشین امکان ثبت یادآوری خدمات دوره ای و ثبت اطلاعات سرویس ها پس از هربار انجام وجود دارد.

 

6. Waze ; برنامه های کاربردی برای مانیتور اندروید ماشین

ویز از محبوبترین اپلیکیشن های خودرو در بین کاربران ایرانی می باشد که اطلاعات کاملی از مسیر مانند ترافیک ، محل قرارگرفتن دوربین‌ های کنترل سرعت عبور و مرور در سطح شهر، چراغ قرمز‌ها را در اختیار آنها قرار می دهد. برای پیدا کردن مسیر توسط نرم افزار Waze تنها کافیست مبدا و مقصدی انتخابی خود را مشخص کنید تا سریع ترین راه برای رسیدن به آن را مشاهده کنید. حتی در صورتی که مسیری را اشتباه رفته باشید برنامه ویز روی مانیتور ماشین به صورت هوشمند و خودکار مسیریابی مجدد انجام داده و بار دیگر شما را در مسیر درست قرار می دهد. این اپلیکیشن علاوه بر عملکرد ناوبری یکپارچه، هشدارهایی را در مورد ترافیک، حضور پلیس یا هر خطر دیگری که در ادامه مسیر در انتظار شماست ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید با علامت‌گذاری آنها در برنامه، دیگر رانندگان را از این خطرات آگاه کرده و به بهبود اطلاعات ثبت شده در اپلیکیشن کمک کنید.

 اما علی‌رغم عدم پشتیبانی آفلاین، Waze همچنان به لطف کار کاربرانش، ترافیک لحظه‌ای دقیقی را ارائه می‌کند. به علاوه، Waze به خوبی با Android Auto ادغام می شود و حتی می توانید برنامه ها را از داخل راه اندازی کنید. Waze یک همراه عالی در سفر است.

 

اپلیکیشن های خودرو

 

7. برنامه های پخش موسیقی و پادکست

گوش دادن به موسیقی در هنگام رانندگی بسیار لذت بخش و آرامش دهنده است.  برای گوش دادن به موسیقی برنامه های مختلفی وجود دارد که Google play music،  spotif و پاندروا ، از محبوب ترین اپلیکیشن های پخش موسیقی در سیستم عامل اندروید محسوب می شوند.

 

مانیتور فابریک ۲۰۶

 

1. Google Play Music

این اپلیکیشن جذاب و محبوب با بیش از 5 میلیارد دانلود از گوگل پلی، از کمپانی معروف و بزرگ   GOOGLE  برای دستگاه های اندروید است که به صورت 100 درصد رایگان عرضه می شود. با نرم افزار  Google Play Music  از برنامه های اندروید مخصوص خودرو، شما می توانید به میلیون ها آهنگ دسترسی داشته باشید و به صورت آنلاین به موزیک ها گوش دهید و هر کدام را که مایل بودید برروی حافظه ی اسمارت فون خود ذخیره کنید .

2. Spotif

با این اپلیکیشن شما می توانید موسیقی‌های مورد علاقه خود را در خودرو گوش دهید. از طریق این سرویس می‌توانید به آلبوم‌ها، کتابخانه‌ها، لیست‌های پخش، آیتم‌های اخیر و… دسترسی داشته باشید.

3. پاندرورا

پاندورا انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی است. این سرویس رادیو اینترنتی با رابط کاربری بسیار ساده، به طور مداوم برای مخاطبان موسیقی پخش می‌کند.

4. Rainwave 

این نرم افزار یک وب‌سایت رادیو تعاملی می باشدکه مخاطبان موزیک خود را به آن درخواست می‌دهند. موسیقی بازی‌های ویدئویی در این سرویس در دسترس است. دسترسی به آلبوم‌های مورد علاقه، کتابخانه، آهنگ‌های در حال پخش و… از ویژگی‌های دیگر Rainwave در اندروید اتو به شمار می رود .

 

8. Driva
برنامه Driva از برنامه های مانیتور خودرو این امکان را به راننده می دهد تا تصاویر جلوی خودروی خود را به صورت لحظه ای مشاهده و ضبط کند. نصب دوربین مخصوص در جلوی خودرو از ملزومات استفاده از این برنامه می باشد. لازم به ذکر است این برنامه دارای قابلیت های هوش مصنوعی می باشد و در صورت نزدیک شدن بیش از حد به خودروی جلویی و یا موانع مختلف، هشدار می دهد. راننده در هنگام تصادفات می تواند از تصاویر ضبط شده این دوربین به عنوان مدرک استفاده کند و فیلم ها را برای تشخیص مقصر حادثه در اختیار پلیس و شرکت های بیمه قرار بدهد.

 

پرکاربردترین اپلیکیشن های خودرو شامل چه مواردی است؟

برخی از مشهورترین و پرکاربردترین اپلیکشن های خودرو شامل مسیریاب های خارجی یا ایرانی نظیر گوگل مپ، ویز، بلد، نشان...، برنامه Drivvo ،RealDash، خودرو یار و ..... می باشد.

 

محبوبترین اپلیکیشن های خودرو در بین کاربران ایرانی کدام است؟

ویز از محبوبترین اپلیکیشن های خودرو در بین کاربران ایرانی  است که اطلاعات کاملی از مسیر مانند ترافیک ، محل قرارگرفتن دوربین‌ های کنترل سرعت عبور و مرور در سطح شهر، چراغ قرمز‌ها را در اختیار آنها قرار می دهد.

 

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
علی اسدی گفته که :
شنبه, 03 تیر 1402
سلام مانیتورم t3l ولی هر برنامه ای نصب میکنم بالا نمیاد یا هنگ میکنه نمیدونم چرا
احسان گودرزی گفته که :
یکشنبه, 17 اردیبهشت 1402
برنامه ماهواره من به شما کمک‌ میکنه انواع شبکه های ایرانی و خارجی را بصورت انلاین تماشا کنید
حمیداصغرپور گفته که :
چهارشنبه, 06 اردیبهشت 1402
من چگونه میتوانم ماهواره رو مانیتورم داشته باشم
محمدرضا گفته که :
پنجشنبه, 18 اسفند 1401
خوب بود ازین برنامه ها بیشتر معرفی کنید
کاوه شریفی گفته که :
شنبه, 17 دی 1401
سپاس از اطلاعات به درد بخورتون
مجید گفته که :
پنجشنبه, 17 آذر 1401
سلام راهنمایی خیلی خوبی انجام شد ممنونم
اینستاگرام