مزایا و معایب برلیانس h330 که لازم است قبل از خرید بدانید!!!

تاریخ : ﺳﻪشنبه, 18 مرداد 1401 | بازدید : 13530 | نظرات : 1

مهمترین معایب برلیانس h330 شامل کمبود امکانات رفاهی و ایمنی در اکثر نسخه ها، کیفیت ساخت نامطلوب، خدمات پس از فروش ضعیف و قیمت بالای قطعات یدکی می شود. این خودرو چینی در دو نوع دستی و اتوماتیک در حالی وارد بازار ایران شد که به دلیل کاهش خرید مردم نسبت به برندهای اروپایی و شرایط فروش مناسب با استقبال خوب مردم همراه گردید. پیشرانه ی برلیانس H330 یک موتور 1.6 لیتری مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و دارای آلایندگی یورو 5 می باشد. گیربکس اتوماتیک بسیار خوب استفاده شده در این سدان چینی عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به اجرا می‌گذارد و به یکی از مزایا برلیانس H330  تبدیل شده است. اکثر نظرات مردم در مورد برلیانس h330 مثبت است و معتقدند هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ امکانات نسبت به خودروهای داخلی و مونتاژی خیلی بهتر است. در ادامه در مورد معایب و مزایای برلیانس h330 بیشتر صحبت می کنیم.

 

فهرست مطالب

1. معایب برلیانس h330

1.1. کیفیت نامناسب ساخت

1.2. کمبود امکانات رفاهی و ایمنی

1.3. قیمت بالای لوازم یدکی

1.4. خدمات پس از فروش ضعیف

1.5. موتور ضعیف و شتاب بسیار کم

1.6. توقف تولید

2. مزایا برلیانس H330

3. نظرات در مورد برلیانس h330

 

معایب برلیانس h330

 

معایب برلیانس h330

 

1. کیفیت نامناسب ساخت

یکی از مهم ترین معایب برلیانس H330 اتوماتیک کیفیت ساخت ضعیف آن است که در بین خودروهای داخلی نیز یک نکته مشترک به حساب می آید. در ساخت کابین این خودرو از پلاستیک های فوق العاده خشک و بی کیفیت استفاده شده است که در صورت عدم دقت در نگهداری، مالک با هزینه های بالای تعمیر لوازم تزئینی خودرو مواجه خواهد شد.

در ضمن قالب گیری قطعات داخلی و خارجی خودرو به بدترین شکل ممکن و با دقت کم انجام شده است. این امر باعث ایجاد فاصله بین کابین و قسمت های مختلف بدنه خودرو شد. عدم استحکام کافی در قطعات خودرو در برلیانس نیز دیده می شود که باعث شده قطعات خودرو به مرور زمان کارایی لازم را نداشته باشند. همچنین مشکلات سیستم برق خودرو نیز در بی کیفیتی ساخت این سدان چینی نقش دارد. مشکلات برقی خودرو بیشتر مربوط به سیم کشی نامناسب و بی کیفیت و ادوات نامرغوب الکتریکی است که در سیستم برق خودرو استفاده می شود.

 

مانیتور برلیانس

 

2. کمبود امکانات رفاهی و ایمنی

یکی دیگر از معایب برلیانس h330 دنده ای، نداشتن امکانات رفاهی و ایمنی کافی است که البته مدل اتومات این خودرو نسبت به دنده ای، امکانات بیشتری دارد. برای نمونه دوربین عقب، سیستم مولتی مدیا، سیستم ورود و روشن شدن بدون کلید، ترمزهای دیسکی عقب و هم چنین سانروف از جمله امکاناتی است که در برلیانس 330 h تیپ دنده ای دیده نمی شود. پس اگر آپشن های رفاهی برایتان اهمیت زیادی دارد و قیمت نه، مدل اتومات این خودرو انتخاب مناسبتری برای شما می باشد.

 

3. قیمت بالای لوازم یدکی

از دیگر معایب  مشکلات برلیانس h330 که خرید این خودرو را غیراقتصادی می کند، قیمت بالای قطعات یدکی برلیانس است. روشن است در صورت بروز تصادف یا خرابی خودرو، نیاز به تعویض قطعات یدکی خودرو یک ضرورت محسوب می شود. اما از سوی دیگر قطعات گران قیمت برلیانس 330 h خریداران این خودرو را سردرگم کرده است. به عنوان مثال مالک این خودرو برای تعویض لنت ترمز جلوی این خودرو باید بالای 700 هزار تومان بپردازد که برای تعویض لوازم مصرفی یک خودروی اقتصادی مبلغ زیادی است.

 

4. خدمات پس از فروش ضعیف

ارائه خدمات پس ازفروش قدرتمند و ارتباط نزدیک با مشتری، بدیهی ترین انتظاری است که خریداران خودرو از شرکت سازنده دارند. متاسفانه پارس خودرو با وجود بهره مندی از شبکه گسترده نمایندگی های فروش و پس ازفروش، خدمات مناسبی را به مالکین این خودروها ارائه نمی دهد و آنها ناچارند برای سرویس خودرو و تعمیرات مربوط به آن به تعمیرگاه‌های مختلف و متفرقه مراجعه کنند.

 

5. موتور ضعیف و شتاب بسیار کم

یکی دیگر از معایب برلیانس h330 موتور بسیار ضعیف آن می باشد و نسبت به حجم وزنی که دارد از قدرت شتاب گیری پایینی نیز برخوردار است. حجم موتور برلیانس در حدود ۱۴۹۸ سی سی است و همچنین ۱۰۳ اسب بخار نیرو دارد. موتور این خودرو به علت وزن زیاد و ابعاد بزرگ بدنه شتاب کافی را ندارد و این مورد بخصوص در سربالایی ها و مسیرها با شیب تند بیشتر نمود پیدا می کند و به علت اینکه فشار وارد بر خودرو بسیار زیاد است سرعت آن ممکن است کم شود. در بهترین حالت شتاب این خودرو ۱۳ ثانیه می باشد که نارضایتی راننده را در پی خواهد داشت.

 

مانیتور برلیانس h330

 

6. توقف تولید

متاسفانه به علت اعمال مجدد تحریم ها علیه صنعت خودروسازی، این خودرو دیگر در ایران تولید نمی شود و همین توقف تولید یکی دیگر از بزرگترین معایب برلیانسh330  محسوب می شود. زیرا خرید این خودرو را برای مشتریان با ریسک همراه کرده است. خریداران براحتی نمی توانند به قطعات یدکی دسترسی داشته باشند و در صورتی که قطعات آن‌ها پیدا شود نیز باید هزینه بالایی برای آن پرداخت کنند.از طرف دیگر توقف تولید یک محصول باعث کاهش ارزش آن در بازار می‌شود.

 

نظرات در مورد برلیانس h330

 

مزایا برلیانس H330

1. پیشرانه و توان فنی قابل قبول

2. طراحی جذاب و زیبای برلیانس H330

3. امکانات و تجهیزات برلیانس H330اتومات

4. مصرف سوخت نسبتا مطلوب

5. فضای جادار داخل کابین

 

مانیتور برلیانس h230

 

نظرات در مورد برلیانس h330

نظرات برلیانس h330 دنده ای، این سدان چینی تا حدود زیادی مثبت است. به طور مثال کاربری می گوید: ماشین ایرانی رو که میخری حتی دنا پلاس هدف فقط اینه که یه وسیله ای داشته باشی ، ولی ماشین چینی که میخری مخصوصا برلیانس H330 اتومات علاوه بر وسیله داشتن کلاس خوبی هم داره ، خیلی زیبا تره ، خیلی با کیفیت تره ، چشم نوازه خلاصه کلاس و تیپ و شخصیتی که بهت میده یه سر و گردن از ماشین های ایرانی بالاتر است. نظر کاربر دیگر این است واقعا عالیه ما دوسال پیش خریدیم اصلا سر و صدا نداره ماشین شیک و باکلاسی ام هست کیفیتش به قیمتش می ارزد. در میان نظرات مثبت، برخی از کاربران از گرانی قطعات یدکی و اینکه براحتی گیر نمی آید، گلایه داشتند. 

نظرات در مورد برلیانس h330 موتور 1650 نیز مثبت است. کاربری با نام مهدی می گوید: برلیانس h330 اتومات دارم با موتور ۱۶۵۰ که واقعا عالیه و همین سایز موتور یکی از مزایا هست هیچ وقت کم نیاورده شتاب خوبی داره و از همه مهم تر اپشن هایی مثِ سوییچ کیلس و مولتی مدیا ایموبلایزر سیستم ترمز abs+ebdو سیستم موتور vvt و سانروف و... است. لازم به ذکر است خدمات پس از فروش ضعیف و کیفیت ساخت نامطلوب از معایب برلیانس h330 اتوماتیک 1650 می باشد.

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Asanway گفته که :
ﺳﻪشنبه, 04 بهمن 1401
آسان وی http://www.asanway.ir به عنوان شرکت وارد کننده و پخش لوازم و قطعات یدکی خودروهای چینی کره ای و ژاپنی در سراسر ایران . توضیحات نویسنده راجع به گرانی وکمبود قطعات برلیانس مخصوصا در مدل ۳۳۰ تکذیب میکنم و در مقایسه با بعضی از خودروها مخصوصا داخلی با کیفیت تر میبینم .
اینستاگرام