آمپلی فایر ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ : یکشنبه, 16 آبان 1400 | بازدید : 1419 | نظرات : 4

آمپلی فایر چیست؟ آمپلی فایر محصولی است که به بهبود کیفیت صدای سیستم های صوتی خودرو کمک می کند. درواقع آمپلی‌فایرها اجزای جدایی‌ناپذیری هستند که قدرت و حجم آهنگ‌های ماشین شما را تامین می نمایند و بدون آنها، هرگز نمی‌توانید پخش موسیقی با کیفیت بالا را در ماشین خود تجربه کنید. قابلیت افزایش قدرت خروجی از سیستم پخش را می توانیم به عنوان مهمترین ویژگی آمپلی فایر بیان کنیم. آمپلی فایرها از نظر تعداد کانال و توان خروجی دسته بندی می شوند و انواع مختلفی دارند که بهتر است در انتخاب آنها بیشتر دقت کنید زیرا اگر آمپلی فایر انتخابی شما مناسب سیستم مورد نظر شما نباشد، نمی توانید کارایی کامل و دلخواه را از دستگاه تقویت کننده خود ببینید. 

 

آمپلی فایر ماشین چیست؟

با انواع آمپلی فایر ماشین آشنا شوید!!!

 7 نکته مهم و راهنمای خرید بهترین آمپلی فایر ماشین

بهترین مارک آمپلی فایر ماشین

 

 

آمپلی فایر ماشین چیست

 

آمپلی فایر ماشین چیست؟

آمپلی فایر ماشین به خروجی پخش کننده خودرو وصل می شوند و اصلی ترین وظیفه آمپلی فایر ماشین، بهبود صدای سیستم و افزایش کیفیت است. در عمل بدون آمپلی فایرها امکان پخش فایل‌های صوتی ممکن نخواهد بود. حتی سیستم‌هایی که این دستگاه را به صورت جداگانه در اختیار ندارند؛ از مزایای آن به صورت داخلی بهره‌مند می‌شوند. پس در عمل هیچ سیستم صوتی بدون آمپلی فایری وجود ندارد.

آمپلی فایر یا در اصطلاح حرفه‌ای‌ها امپ، دستگاهی برای تقویت سیگنال‌های صوتی می باشد. به عبارت دیگر آمپلی فایر دستگاهی الکترونیکی است که سیگنال صوتی ضعیف را به یک سیگنال بلند (همانطور که از نامش مشخص است) بزرگ یا تقویت می کند. یکی از کاربردهای آمپلی فایرها این است که صدا بدون افت کیفیت و بدون نویز پخش می شود. طرز کار آمپلی فایر ماشین به این صورت است که این محصول صدا را دریافت می‌کند، سپس آن را تجزیه کرده و پس از تجزیه صدا، آن را تقویت و برای اسپیکرها ارسال می‌کند. لازم به ذکر است تنظیم آمپلی فایر برای دست یابی به حدکثر بازدهی و کیفیت آمپلی فایر اهمیت زیادی دارد.

 

با انواع آمپلی فایر ماشین آشنا شوید!!!

بهتر است بدانید آمپلی فایرها انواع مختلفی دارند و معمولا بر اساس تعداد کانال و توان خروجی دسته بندی می شوند. انواع آمپلی فایر بر اساس توان خروجی به چهار گروه اولترا، میکرو، سیگنال ضعیف و پر قدرت گروه بندی می شود که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

انواع آمپلی فایر براساس توان خروجی

1. اولترا: این نوع تقویت کننده ها که به نام اولترا میکرو شناخته می شوند، سیگنال های صوتی ضعیف را تقویت می کنند و توان چند نانو ولت دارند.

2. میکرو: سیگنال های بسیار ضعیف را تقویت می کند و توان آن چند میکرو ولت است.

3. سیگنال ضعیف: سیگنال های متوسط را تقویت می کند و توان آن چند ولت یا کمتر است.

4. پر قدرت: قابلیت تقویت صوتی سیگنال ها با قدرت بسیار بالا را دارا می باشد.

 

قیمت آمپلی فایر

 

انواع آمپلی فایر بر اساس تعداد کانال

1.آمپلی فایر مونو یا تک کانال

آمپلی فایرهای مونو یا تک کاناله فقط برای راه اندازی ساب ووفر ساخته شده اند و دارای یک کانال خروجی هستند. تنظیم LPF یکی از ویژگی های آنهاست و به راحتی فرکانس صدای مناسب را برای ساب ووفر ایجاد می کنند. و بهتر است این را بدانید که براساس آمپلی فایر و امپدانس ساب ووفرها شما می توانید یک، دو و یا حتی بیش از دو ساب ووفر را به تنها یک آمپلی فایر مونو وصل نمایید.

 

2. آمپلی فایر دو کانال

از دیگر انواع آمپلی فایر، آمپلی فایر دو کانال است که معمولا برای راه اندازی یک جفت باند استفاده می شود. اگرچه آنها معمولا پهنای باند خوب و فیلترهای مناسبی برای راه اندازی باند ها دارند ولی هیچگاه بخوبی آمپلی فایر موو برای ساب ووفر جوابگو نیستند. آمپلی فایرهای ۲ کانال از تنوع بیشتری برخوردار هستند. در این حالت، شما می توانید از دو کانال خروجی برای توان دادن به یک جفت بلندگو استفاده نمائید، همانند آنهایی که بر روی درب های جلوییِ خودرو نصب می شوند.

نکته: بیشتر آمپلی فایرهای ۲ کاناله قابلیت بریج شدن (به معنای ادغام خروجی دو کانال و تبدیل آن به یک کانال قوی تر) را دارند. این یک روش عالی برای توان بخشیدن به یک ساب ووفر به شمار می آید.

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: بهترین مارک مانیتور ماشین

 

3. آمپلی فایر 4 کانال

واضح است که آمپلی فایرهای ۴ کانال، گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. آن‌ها برای قدرت بخشیدن به دو جفت بلندگو یک گزینه بسیار عالی به حساب می آیند. شما همچنین می توانید با استفاده از تقویت یک جفت بلندگوی فول رنج نصب شده در جلوی خودرو، به واسطه دو کانالِ آمپلی فایر، از شنیدن موسیقی مورد علاقه تان لذت ببرید. این در حالی است، که خروجی دو کانال دیگر برای راه اندازی یک ساب ووفر، بریج شده است. در واقع شما می توانید تنها با یک پکیج، صدایی شفاف و قدرتمند از هر دو فرکانس بالا و پایین داشته باشید.

نکته1 : آمپلی فایرهای چهار کانال از تنظیمات بلندگو خوبی برخوردار هستند و معمولاً قدرت خوبی برای راه اندازی ساب ووفر به کاربر می دهند.

نکته2 : بهتر است بدانید که یک آمپلی فایر چهار کانال هرگز نمی تواند به خوبی آمپلی فایر مونو صدا را برای ساب ووفر فیلتر کند.

 

4. آمپلی فایر 5 کانال

آمپلی فایرهای 5 کانال به شما این امکان را می دهند که تنها با یک آمپلی فایر قدرت بالایی به کل سیستم بدهید. این نوع آمپلی فایرها دارای چهار کانال برای تغذیه بلندگوهای عقب و جلو هستند و علاوه بر آن چهار کانال، یک کانال پنجمی نیز وجود دارد که در واقع قادر است قدرت بیشتری را به ساب ووفرهای شما اعمال کند. علاوه بر این، لازم به ذکر است، اگر می خواهید در آینده سیستمی با قابلیت توسعه داشته باشید، یک آمپلی فایر 5 کانال می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

نکته1: اگر می خواهید از بلندگوهای جلو و عقب و ساب ووفر به طور جداگانه استفاده کنید، آمپلی فایرهای 5 کانال بهترین انتخاب برای شما می باشند.

نکته2 : تنظیمات آمپلی فایرهای 5 کانال کامل است و معمولا یک کانال مونو مناسب برای راه اندازی ساب ووفر با فیلترهای مناسب دارند. 

 

5. آمپلی فایر 6 کانال

این نوع آمپلی فایر ها معمولاً برای سیستم ها طراحی می شوند که از قطعات زیادی درآنها استفاده می شود. به عنوان نمونه، از سه جفت باند و یا تعداد زیادی میدرنج و سوپرتیوتر، البته با استفاده از قابلیت پل زنی (بریج) امکان راه اندازی ساب ووفر با این آمپلی فایرها نیز وجود دارد.

 

کاربردهای آمپلی فایر

 

7 نکته مهم و راهنمای خرید بهترین آمپلی فایر ماشین

خرید بهترین آمپلی فایر ماشین کار آسانی نیست و شما باید در هنگام انتخاب چندین نکته مهم را در نظر بگیرید که در ادامه مطلب به 6 مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

1. بیشینه توان خروجی آمپلی فایر خودرو

یکی از نکات مهم و راهنمای خرید آمپلی فایر ماشین که حتما باید به آن توجه کنید، بیشینه توان خروجی آمپلی فایر خودرو است . شاید بپرسید بیشینه توان خروجی یعنی چه؟ باید بگویم به حداکثر میزان تقویت لحظه‌ای صدا توسط آمپلی فایر، بیشینه توان خروجی می گویند. به این معنا که آمپلی فایر از این عدد توان بیشتری برای تولید صدای واضح‌تر و شفاف‌تر ندارد.

2. توان خروجی آمپلی فایر خودرو

از دیگر نکات مهم توان خروجی این محصول است. بهتر است دستگاهی را خریداری نمایید که توان خروجی بسیار بالایی داشته باشد و بتوانید طولانی مدت از آن استفاده کنید. مسلما هر چه توان خروجی یک آمپلی فایر بیشتر باشد، کارایی بهتری نیز خواهد داشت که این ویژگی در بهترین برند آمپلی فایر ماشین دیده می شود.

3. تعداد کانال آمپلی فایر خودرو

که در بالا کامل در مورد کانال های مختلف آمپلی فایر صحبت کردیم.

4. حجم صدا آمپلی فایر خودرو

میزان صدای دستگاه هم خیلی مهم می باشد، برای مثال اگر به صدایی ۲۰ برابر صدای فعلی خود نیاز دارید، بهتر است به دنبال خرید مدل هایی بروید که صدا را ۲۰ برابر تقویت می کند.

5. کیفیت ساخت آمپلی فایر خودرو

هنگام خرید آمپلی فایر به کیفیت ساخت قطعات به کار رفته در تولید دستگاه توجه کنید، برای این کار اگر تخصص لازم در پی بردن به کیفیت ساخت دستگاه نیستید، بهتر است از کسانی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

6. قیمت آمپلی فایر

 قیمت نقش مهمی در انتخاب شما می تواند داشته باشد. ابتدا باید میزان بودجه خود را مشخص کنید. مسلما با تعیین بودجه، خود به خود خیلی از محصولات از دایره انتخاب شما خارج می شود.

7. گارانتی و خدمات پس از فروش

 یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در خرید بهترین آمپلی فایر ماشین باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی و خدمات پس از فروش است. مسلما داشتن ضمانت نامه می تواند دلیل محکمی بر کیفیت کالای خریداری شده باشد، هیچ گاه شرکتی تا از کیفیت محصول خود اطمینان نداشته باشد آن را گارانتی نمی کند، زیرا برای شرکت هزینه اضافی به همراه خواهد داشت.

 

بهترین مارک آمپلی فایر ماشین

 

1. آمپلی فایر خودرو پایونیر GM-A3702

 

بهترین مارک آمپلی فایر ماشین و کانال آمپلی فایر چیست

       ابعاد

  1.8 × 6 × 24.6   سانتی متر     

    وزن

         1.4 کیلوگرم

  کلاس آمپلی فایر

            AB

   بیشترین توان خروجی

       500 وات

  فرکانس پاسخ گویی

       10 – 70000 هرتز

 میزانLPF این مدل

    80      هرتز

 

2. آمپلی فایر خودرو بوستر مدل BSA-262

آمپلی فایر ماشین چیست

        ابعاد

         ۱۹.۵x۵x۲۰ سانتی‌متر

       توان خروجی

          600 وات

  قابلیت پل‌زنی (Bridgeable)

          دارد

  تعداد کانال

           2

      HPF

        ۱۲۰ الی ۳۰۰۰

 میزانLPF این مدل

         ۵۰ الی ۲۵۰

 

3. آمپلی فایر خودرو بوشمن مدل BS-220

انواع آمپلی فایر ماشین

        ابعاد

         ۲۴x۱۹x۶ سانتی‌متر

     بیشترین توان خروجی

       ۱۴۰۰ وات

  قابلیت پل‌زنی (Bridgeable)

        دارد

  تعداد کانال

         2

      HPF

      ۵۰-۳۰۰

 میزانLPF این مدل

    ۵۰-۳۰۰

 

 

4. آمپلی فایر خودرو پریمر مدلPRG-902

بهترین آمپلی فایر ماشین

 

        ابعاد

         ۲۱x۶x۲۵ سانتی‌متر

     بیشترین توان خروجی

           850 وات

  قابلیت پل‌زنی (Bridgeable)

          دارد

  تعداد کانال

         2

      HPF

      ۱۲۰ الی ۳۰۰۰

 میزانLPF این مدل

  ۵۰ الی ۲۵۰

 

5. آمپلی فایر خودرو پایونیر GM-A6704

 

بهترین مارک آمپلی فایر ماشین

 

        ابعاد

       ۲.۱۵ × ۶ × ۳۵.۶ سانتی‌متر

     بیشترین توان خروجی

 ۱۴۰۰ وات

  قابلیت پل‌زنی (Bridgeable)

        دارد

  تعداد کانال

         4

      HPF

      ۴۰-۵۰۰Hz (-۱۲ dB/oct)

 میزانLPF این مدل

   ۴۰-۵۰۰Hz (-۱۲ dB/oct)

 
 
 

آمپلی فایر خودرو چیست؟

آمپلی فایر محصولی است که به بهبود کیفیت صدای سیستم های صوتی خودرو کمک می کند و به خروجی پخش کننده خودرو وصل می شود. درواقع با آمپلی‌فایرها می توانید از گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا در ماشین خود لذت ببرید. 

 

بهترین مارک آمپلی فایر ماشین در بازار چیست؟

آمپلی فایر خودرو پایونیر GM-A3702، مارک بوستر مدل BSA-262 و برند بوشمن مدل BS-220 از بهترین های بازار محسوب می شوند.

 
 
 
دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
معین کیانی گفته که :
چهارشنبه, 09 آذر 1401
پل زنی آمپلی فایر چیست؟
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
پل زدن آمپلی فایر قدرت اجزای سیستم صوتی را افزایش می دهد و یک راه عالی برای راه اندازی مجموعه‌ای قوی‌تر از بلندگوها یا ساب ووفر با ترکیب یک جفت کانال در یک کانال تک( تبدیل دو کانال به یک کانال) می باشد.
مسعود ساجدی گفته که :
چهارشنبه, 16 شهریور 1401
کار آمپلی فایر ماشین چیست؟
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
آمپلی فایر دستگاهی الکترونیکی است که سیگنال صوتی ضعیف را به یک سیگنال بلند بزرگ یا تقویت می کند.
اینستاگرام