کیلس استارتر چیست؟

تاریخ : شنبه, 29 آبان 1400 | بازدید : 10438 | نظرات : 2

ما در عصری زندگی می کنیم که راحتی پادشاه است و یکی از آپشن های خودرویی که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، سیستم کیلس استارت است که با نام هایی مانند استارت بدون کلید، استارت دکمه ای بدون کلید و کلید هوشمند نیز شناخته می شود. هر اسمی که باشد، این ویژگی به شما این امکان را می دهد که موتور خودروی خود را بدون اینکه در جیب یا کیف خود در جستجوی کلید باشید، آن را روشن کنید. این سیستم پیشرفته به کمک یک کلید یا کارت هوشمند عمل می‌کند و راننده تنها باید سوییچ را در دست جیب یا کیف خود به همراه داشته باشد. اگر تصمیم دارید خودروی خود را به این فناوری روز دنیا مجهز کنید پیشنهاد می کنم حتما با ما در این مطلب از آپشن کالا همراه شوید تا ضمن افزایش اطلاعات خود در مورد سیستم کیلس استارت و چگونگی کار آن با بهترین مارک کیلس استارتر نیز اشنا شوید.

 

فهرست مطالب

کیلس استارت چیست و چگونه کار می کند؟

کیلس استارت چه مزایا و معایبی دارد؟ 

بهترین مارک کیلس استارتر کدام است؟

 

کیلس استارت چیست

 

کیلس استارت چیست و چگونه کار می کند؟

کیلس یا کی لس استارت از واژه keyless اقتباس گردیده که key به مفهوم کلید و less پسوند نفی می‌باشد، یعنی سیستم فاقد کلید، در واقع این سیستم هوشمندی می باشد، که شناسایی ریموت خودرو از طریق امواج وایرلس صورت می گیرد و مانند سیستم های قدیم نیاز به وارد کردن سوئیچ داخل سوئیچ استارت نمی‌باشد . این سیستم به ویژه برای رانندگان مبتلا به آرتروز یا سایر ناتوانی هایی که قادر به گرفتن و چرخاندن کلید نیستند، مفید می  باشد. البته ما این آپشن را در خودروهای داخلی حتی نسبتا جدید مانند سمند سورن نمی بینیم که این خود یکی از معایب سورن پلاس می باشد.

نحوه کار این سیستم به این گونه است که سیستم کیلس استارت دارای یک فرستنده با برد کوتاه است. این سیستم پیشرفته که به کمک یک کلید یا کارت هوشمند عمل می‌کند به شما امکان می دهد تا بدون استفاده از کلید، درهای خودرو خود را باز و بسته کنید. برای بازکردن خودرو کافی است که ریموت در جیب یا کیف تان باشد و به خودرو نزدیک شوید (فاصله کمتر از یک متر) و سپس درب های خودرو باز خواهد شد و فقط شما باید دستگیره درب را بکشید. با فاصله گرفتن از خودرو ( فاصله بیشتر از دو متر) درب خودرو به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد.

 

بهترین مارک کیلس

 

در انواع پیشرفته از سیستم‌های کیلس استارتر هوشمند، فرقی نمی کند که خودرو با مکان شما چقدر فاصله دارد. شما براحتی می‌توانید در دفتر محل کار خود نشسته باشید و درهای خودرو خودتان را که در پارکینگ یا خیابان قرار دارد باز کنید. همچنین می توانید در روزهای سرد زمستان و یا صبح های زود، چند دقیقه قبل از رسیدن به خودرو، توسط ریموت کیلس استارتر، خودروی خودتون را روشن کنید علی رغم اینکه درب های خودرو همچنان قفل باقی می مانند تا زمانیکه شما با در دست داشتن ریموت به خودرو نزدیک شوید. 

نکته: اگر قصد غیر فعال کردن این سیستم را دارید کافی است که از طریق ریموت درب ها را قفل نمایید. با این کار درب خودرو تنها درصورتی باز خواهد شد که دکمه ریموت را فشار دهید.

 

قیمت مانیتور 206

 

نکته: اگر قصد خرید کلیس استارت برای  خودروی صفر کیلومتر جدید خود را دارید، حتما توجه داشته باشید که خودرو شما از گارانتی خارج نمی شود، به شرطی که نصاب های مجاز و نمایندگی ها، از سوکت های فابریک استفاده کنند. در این صورت بدون دخالت در سیم کشی و بریدن سیم های پشت ECU ، کیلس استارتر را بر روی خودروی شما نصب می کنند و خیالتان از بابت گارانتی هم راحت خواهد بود.

 

بهترین مارک کیلس استارت

 

مزایای کیلس استارت

راحتی و امنیت بالا خودرو مهمترین مزیت سیستم کیلس استارت محسوب می شود. امنیت خودرو با این سیستم‌های کیلس خیلی بالاست و می تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند. با نصب این سیستم به خصوص از نوع بهترین مارک سیستم کیلس، سارق نمی‌تواند در را بدون کلید باز کند و حتی با شکستن شیشه خودرو نیز باز هم موفق به روشن کردن خودرو نمی شود. تصور می‌کنیم زمانی که شما برای لحظاتی خودروی خودتان را با موتور روشن ترک کنید و سارق وارد اتومبیل شود، چنانچه تا ۶۰ ثانیه ریموت خودرو، شناسایی نشود موتور خاموش خواهد شد علاوه بر این وارد شدن به زور حتما با صدای آژیر همراه خواهد و پیامکی در این زمینه در تلفن همراهتان دریافت خواهید کرد.

نکته: در ورژن‌های جدید، سیستم‌های کی‌لس از GPS پشتیبانی می‌کنند و با سرقت خودرو امکان ردیابی وجود خواهد داشت.

 

مانیتور فابریک سمند

 

معایب کیلس استاتر

1. هک شدن ریموت خودروی مجهز به سیستم کیلس

یکی از مهمترین معایب این آپشن مدرن و محبوب این است که به دلیل اینکه ریموت سیستم کیلس استارتر یک رمز برای سنسور ایمنی و ضدسرقت خودرو ارسال می‌کند، می‌توان با دستکاری امواج رادیویی به این کد رمز دست یافت.
نکته: البته در سری های جدیدتر این سیستم، سوئیچ این خودرو‌ها به صورت میانگین هربار بین ۳ تا ۸ کد برای سنسور ایموبلایزر اتومبیل ارسال می‌ کند که همین امر باعث افزایش امنیت این سیستم شده است.

 

2. تمام شدن باتری ریموت

تمام شدن باتری ریموت سیستم کیلس را می توانیم به عنوان دومین عیب مهم سیستم کیلس نام ببریم که مشکلات متعددی برای رانندگان به وجود می‌آورد و زمان زیادی از آن‌ها تلف می‌کند. در صورتی که در سیستم های قفل معمولی اگر باتری ریموت دزدگیر تمام شود، می توان به صورت مکانیکی و با سوییچ خودرو اقدام به بازکردن درب نمود.

 

برندهای معروف مانیتور خودرو

 

3. هزینه‌ی بالای تعمیر

دور از ذهن نیست که ریموت و سیستم کیلس استارتر نیز مانند دیگر قطعات الکترونیکی به مرور زمان خراب و دچار استهلاک شود. اما نکته اینجاست که شما در صورت خرابی یا گم کردن آن هزینه‌ی زیادی باید صرف تعمیر یا ساخت یک ریموت کنید که این خود یکی دیگر از معایب این سیستم به شمار می آید. بنابراین بهتر است در هنگام خرید محصولاتی را انتخاب کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند.

 

بهترین برند کیلس استارتر

کیلس استارتر یکی از کارامدترین و بهترین آپشن‎های خودرو است که به دلیل فراگیری و محبوبیت، برندهای مختلفی از این محصول در بازار موجود می باشد. کلیس استارت زیتونیکس مدل ZX05 ، skypine و اسمارتک در صدر لیست بهترین مارک کیلس استارتر قرار می گیرند. 

 

مانیتور ساینا

 

ویژگی های مشترک بهترین مارک کیلس استارتر

1. استارت زدن و روشن کردن خودرو از طریق ریموت

2. روشن و خاموش کردن خودرو از طریق کلید

3. تایمر ۱۵ دقیقه جهت خاموش کردن خودرو

4. تشخیص هوشمند روشن شدن خودرو بدون نیاز به سیم کشی

5. تایمر روشن شدن خودکار خودرو جهت جلوگیری از تخلیه باتری خودرو

 

کیلس چیست؟

کیلس استارت، سیستم هوشمندی است که در آن شناسایی ریموت خودرو از طریق امواج وایرلس انجام می پذیرد و دیگر مانند سیستم های قدیم به وارد کردن سوئیچ داخل سوئیچ استارت نیازی نیست.

 

بهترین مارک کیلس استارتر کدام است؟

در حال حاضر سه برند زیتونیکس مدل ZX05 ، skypine  و اسمارتک به عنوان  بهترین مارک کیلس استارتر در بازار شناخته می شوند.

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
حسن شاهسونی گفته که :
جمعه, 23 اردیبهشت 1401
سلام کیلس استارت روی دنا نصب کردم وقتی نزدیک یا دور میشوم دربها قفل نمیشه علت چیست
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
سلام ، جناب کیلس تون چه برندی هست ؟ برخی برندها سیستم اتو رو ندارند
اینستاگرام