فرق مانیتور اندروید با ویندوز چیست؟ کدام بهتر است؟

تاریخ : دوشنبه, 01 آذر 1400 | بازدید : 7679 | نظرات : 0

مانیتور ویندوز خودرو بهتره یا اندروید؟ تفاوت بین سیستم عامل اندروید و سیستم عامل ویندوز؟ اندروید و ویندوز هر دو از بهترین سیستم عامل هایی هستند که با انواع مانیتورهای خودرو، گوشی و تبلت های مختلف سازگار هستند. بدون شک، هر دو سیستم عامل میلیون ها کاربر از سراسر جهان داشته و ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی از یکدیگر دارند. سیستم عامل اندروید و ویندوز، هر دو نقاط ضعف و قوت مخصوص خود را دارند. اگر فردی هستید که دوست دارید برنامه‌ها را کاوش کنید و نرم‌افزاری را سفارشی کنید، به سراغ سیستم اندروید بروید، زیرا به شما امکان سفارشی‌سازی زیادی را می‌دهد که نمی‌توانید در سیستم‌عامل دیگر انجام دهید. اما اگر از جمله افرادی هستید که به پلتفرم ایمن و پایدارتر نیاز دارید، سیستم ویندوز از اندروید بهتر است. در این مطلب از آپشن کالا به مقایسه دو سیستم عامل ویندوز و اندروید می پردازیم و انتخاب اینکه مانیتور ویندوز بهتره یا اندروید، را به عهده شما می گذاریم.

 

مانیتور ویندوز بهتره یا اندروید؟

 

مانیتور ویندوز بهتره یا اندروید؟

مسلما نمی توان به طور صد در صد گفت که کدام یک از این سیستم عامل از دیگری بهتره زیرا هر کدام از آنها ویژگیها و قابلیت های مخصوص به خود را دارند و مهم این است که شما به عنوان کاربر چه می خواهید. سیستم عامل ویندوز یکی از بهترین و قدیمی ترین سیستم عامل های توسعه یافته توسط شرکت مایکروسافت است. این سیستم عامل دارای منبع بسته است، به این معنی که تحت مالکیت و مدیریت مایکروسافت است و توسعه دهندگان، دسترسی مستقیم به کد برنامه نویسی سیستم عامل ندارند، اما امنیت این سیستم عامل نیز بسیار بالا است.

در مقابل اندروید یک پلتفرم متن باز است، به این معنی به توسعه دهندگان از سراسر جهان اجازه می دهد تا در توسعه آنها شرکت کنند. آنها همچنین به کاربران اجازه می دهند تا تغییراتی را در صفحه اصلی انجام دهند و  برنامه های دلخواه خود را از فروشگاه Google Play دانلود کنند. فروشگاه Google Play میلیون ها برنامه و بازی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. اندروید قدرتمندترین سیستم عاملی است که میلیون ها برنامه و بازی را پشتیبانی می کند. این سیستم عامل در بین طرفداران سیستم صوتی و تصویری خودرو محبوبیت بیشتری دارد زیرا اندروید از سرعت بالاتری نسبت به نرم افزار ویندوز برخوردار است و برنامه های قابل نصب روی مانیتور ماشین اندروید می تواند تمام نیاز های یک کاربر را آماده و قابل استفاده کند. آیا با قابلیت های اندروید اتو آشنایی دارید؟

 

مانیتور فابریک پژو 2008

 

فرق مانیتور اندروید با ویندوز از نظر امنیت

اندروید یک پلتفرم منبع باز است و به همین دلیل امنیت سیستم عامل ویندوز را ندارد. گوگل اندروید را به یک پلتفرم منبع باز تبدیل می کند و به کاربران اجازه می دهد برنامه های بیشتری را در فروشگاه Google Play بارگذاری کنند. درمقابل، سیستم عامل ویندوز در مقایسه با سیستم عامل اندروید محافظت بیشتری را به شما ارائه می دهد. نرم افزار ویندوز  به سادگی سیستم عامل اندروید نیست. برای آپلود هر برنامه، کاربران باید از طریق بررسی های امنیتی سختگیرانه بگذرند. پس از تکمیل بررسی، آنها اجازه دارند بدون نگرانی برنامه ها و بازی ها را در فروشگاه ویندوز آپلود کنند.

 

فرق مانیتور اندروید با ویندوز از نظر عملکرد

سیستم عامل ویندوز یا WinCE به مراتب از سیستم عامل اندروید راحت تر و کاربرپسند تر است. به این معنا که کاربر به آسانی می تواند از برنامه ها استفاده کند و به تمام اجرای مانیتور فابریک خودرو دسترسی داشته باشد. در مقابل سیستم عامل اندروید به دلیل داشتن نرم افزار های کاربردی تر و اجزای تشکیل دهنده بیشتر، نسبت به ویندوز پیچیده تر بوده و کار با مانیتور اندروید خودرو سخت تر است.

 

فرق مانیتور اندروید با ویندوز از نظر قابلیت

سیستم عامل اندروید به دلیل طیف وسیعی از قابلیت ها نسبت به ویندوز از جایگاه بالاتری برخوردار است و بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه زیادی به قابلیت های جدید و تکنولوژی دارند.

 

فرق مانیتور اندروید با ویندوز از نظر قیمت

قیمت سیستم عامل اندروید نسبت به نرم افزار ویندوز بالاتر است و این یک ازمعایب مانیتور خودرو اندروید محسوب می شود. قابلیت ها و ویژگیهای چشمگیر و هم چنین انعطاف پذیری محیط و نرم افزار و سخت افزار اندروید را می توانیم به عنوان مهمترین عوامل این اختلاف قیمت نام ببریم. مسلما بهترین برند مانیتور خودرو اندروید قیمت بالاتری دارند.

 

قیمت مانیتور برلیانس h330

 

تفاوت و مقایسه مانیتورهای اندروید و ویندوز خودرو

 

برخی از قابلیت های سیستم عامل ویندوز

 

  • نمایشگر مولتی تاچ ( لمسی/حرارتی )
  • جی پی اس و مسیریاب آفلاین و بدون نیاز به اینترنت فعال و گویای فارسی
  • ورودی دیسک (DVD)
  • ورودی مموری (Micro SD)
  • ورودی فلش (USB)
  • ورودی صدا (AUX)
  • ورودی گیرنده دیجیتال تلویزیون آفلاین
  • ورودی دوربین دنده عقب / دوربینجلو / دوربین ۳۶۰ درجه
  • رادیو با موجهای FM-AM
  • خروجی قدرتمند جهت راه اندازی سیستم صوتی ( باند، ساب/آمپلی فایر )
  • خروجی مانیتور سرصندلی عقب
  • قابلیت انتقال تصویر از موبایل به نمایشگر (Mirror Link)  ( وابسته به نوع گوشی )
  • قابلیت اتصال به بلوتوث جهت پخش موزیک، نمایش مخاطبین و برقراری تماس (سازگار با گوشی های اندروید و آیفون)
  • قابلیت اتصال به کنترل فرمان فابریک خودرو
  • دارای گارانتی شرکتی
  • سوکت و نصب بصورت فابریک بدون دستکاری در سیم کشی فابریک خودرو و ابطال گارانتی

 

قیمت مانیتور چانگان CS35

 

قابلیت های سیستم عامل اندروید Android

 

مانیتور ماشین اندروید علاوه بر دارا بودن قابلیت های ویندوز به دلیل ویژگی مهم محیط باز کاربر می تواند برنامه و اپلیکیشن های مورد نیاز خود را (همانند یک گوشی اندروید) به روی حافظه داخلی مانیتور نصب کند. از جمله اپلیکیشن های کاربردی جهت نصب بر روی مانیتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • برنامه های مسیریاب آنلاین (ویز WAZE، گوگل مپ، بلد، نشان و…) نمایش حجم ترافیک، طرح ترافیک، محل استقرار پلیس، وضعیت آب و هوا و شرایط جوی و…
  • برنامه های نمایش تلویزیون و ماهواره آنلاین (  GLWIZ، تلویبیون، روبیکا، فیلیمو و…) دسترسی به 500 شبکه داخلی و خارجی بدون نیاز به گیرنده بصورت آنلاین و همچنین دسترسی به آرشیو صدا و سیما
  • برنامه های تاکسی آنلاین (اسنپ – تپسی و…)
  • برنامه های انتقال و مدیریت فایل (شیرایت – زاپیا – فایل اکسپلره و… )
  • قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای Wi-Fi: (به نقطه اتصال موبایل (Hotspot) یا مودم همراه Wimax و …)
  • قابلیت اتصال به OBD II ( امکان دیاگ و نمایش اطلاعات و خطاهای ECU به روی مانیتور)
  • قابلیت اتصال به سنسور ) TPMS نمایش وضعیت فشار باد لاستیک ها به روی مانیتور )

 

مانیتور ویندوز خودرو بهتره یا اندروید؟

هر کدام از آنها ویژگیها و قابلیت های مخصوص به خود را دارند و نمی توان قاطع بیان کرد که کدام بهتر است. ویندوز یک سیستم عامل کاملا بسته می باشد که امنیت بالایی دارد و در مقابل اندروید، سیستم عاملی قدرتمند با پلتفرم متن باز است که میلیون ها برنامه و بازی را پشتیبانی می کند.

 

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
اینستاگرام