آینه تاشو برقی چیست و چگونه کار می کند؟

تاریخ : ﺳﻪشنبه, 16 آذر 1400 | بازدید : 34733 | نظرات : 0

 آینه تاشو برقی یکی از آپشن های مدرن خودرو است که احتمالا آنها بر روی ماشین های لوکس دیده اید! این مدل اینه های هوشمند به طور کاملا خودکار به محض باز کردن در به عقب باز شده و در هنگام پارک کردن به داخل تا می‌شوند. از مهمترین مزایای آپشن آینه تاشو برقی خودرو این است که به شدت  از خسارت‌های وارد شده به آینه‌های جانبی خودرو می کاهد. آینه های تاشو به آسانی و با فشار یک دکمه جمع می‌شوند و رانندگان خودرو دیگر هیچ نگرانی در هنگام عبور از خیابان های تنگ و همچنین پارک کردن در جاهای شلوغ را ندارند. آینه های تاشو برقی را می توان بر روی هر خودرویی نصب کرد و دیگر نیازی نیست تا آینه‌ها را با دست تنظیم کنید. 

آینه تاشو برقی چیست؟ ( طرز کار آینه تاشو برقی )

با اجزای آینه های تاشو برقی آشنا شوید؟

آینه ها تاشو برقی چه خصوصیاتی دارند؟

مزایای آپشن آینه تاشو برقی

نکات مهم در مورد آینه تاشو برقی

نصب انواع آینه برقی تاشو خودرو

 

آینه تاشو برقی چیست

 

آینه تاشو برقی چیست؟ ( طرز کار آینه تاشو برقی )

آینه تاشو برقی همانطور که از نامش پیداست تنظیم این آینه‌ها به صورت برقی است. این بدان معناست که با روشن شدن خودرو، آینه ها باز و با خاموش شدن به طور اتوماتیک بسته می شوند و لزومی به تنظیم دستی نیست. استفاده از این آپشن، راحتی و آرامش را برای تمامی رانندگان خودرو به ارمغان می آورد. مکانیزم به کار رفته در آینه ها تاشو، برقی می باشد و رانندگان می‌توانند با استفاده از یک دکمه که در داخل خودرو وجود دارد این آینه ها را طبق دلخواه و نظر خود تنظیم کنند و دیگر برای عبور از مکان و جاهای های شلوغ و معابر باریک، استرس و نگرانی نداشته باشند. امروزه آینه تاشو برقی یک ضرورت محسوب می شود زیرا امکانات بسیاری در اختیار راننده و سرنشینان خودرو قرار می دهد. این آپشن در بسیاری از پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران دیده می شود.

نکته: آینه های تاشو برقی معمولاً به کمک یک دکمه که بر روی فرمان یا بر روی دستگیره در قرار می‌گیرد، قابلیت تنظیم را دارند.

 

مانیتور اندروید سمند

 

برخی از آینه های تاشو برق مدرن دارای سنسور و چراغ ال ای دی می باشند. بیشتر این آینه ها به سیستم گرمکن مجهز هستند و سطح اینه را از سرما و یخ زدگی و بخار در زمستان محافظت می کنند. همچنین چراغ ال ای دی در قسمت زیرین آینه بغل هستند که هنگام رانندگی در شب طرف این خودرو را روشن می‌کنند. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که در صورت بروز مشکل در برق خودرو، سیستم آینه بغل خودرو، بالابر شیشه ها، کولرها، برف پاک کن ماشین، درها و غیره نیز دچار مشکل خواهند شد.

نکته: سیستم کیلس استارت نیز از آپشن های مدرنی است که این روزها محبوبیت زیادی در بین صاحبان خودرو دارد. با بهترین برند کیلس استارتر در اینجا آشنا شوید.

 

راهنمای خرید آینه تاشو برقی

 

با اجزای آینه های تاشو برقی آشنا شوید؟

1. آینه

آینه های بغل خودرو از نوع محدب می باشند که فضای بغل و عقب خودرو را به راننده انعکاس داده و محدب بودن شان باعث می شود تا راننده فضای دید بیشتری داشته باشد. البته وسایل نقلیه پشت سر راننده از حد خود کوچکتر به نظر می رسند. این آینه ها سطحی حساس دارند و سریع ترک برداشته و می شکنند بنابراین رانندگان باید در حفظ و نگهداری از ان بیشتر تلاش کنند و درصورت صدمه دیدن برای حفظ ایمنی سرنشینان خودرو هر چه سریعتر آن را تعویض کند تا تسلط کافی بر اطراف و پشت سر خودرو را داشته باشد.

2. قاب آینه

قاب آینه برقی از یک نوع پلاستیک سخت و فشرده می باشد که از کائوچو نیز در بعضی از آنها استفاده می شود. جنس قاب آینه از نوع پلاستیک سخت و فشرده می باشد که البته بعضی مواقع در ساخت قاب ها از کائوچو هم استفاده میشود. از لحاظ شکل ظاهری نیز این قاب ها دارای رنگ متناسب با بدنه خودرو می باشند اما شکل و اندازه‌های آنها به کارخانه سازنده این خودروها بستگی دارد. این قاب ها طوری ساخته شده اند که هم می‌توانند نسبت به بدنه خودرو ثبات خود را نگه دارند و هم می توانند دارای حرکت و چرخش باشند به عبارت ساده تر، انعطاف پذیر هستند.

3. موتور الکتریکی

موتور الکتریکی با اهمیت ترین و اساسی ترین جزء آینه تاشو برقی می باشد که دارای دو الکتروموتور است که داخل قاب آینه دوران می کنند و باعث حرکت آینه می باشند. به گونه‌ای که یکی از این الکتروموتورها آینه را به سمت راست و یا چپ حرکت می‌دهد و دیگری باعث حرکت بالا و پایین در آینه می شود. در واقع زاویه دید آینه به صورت برقی تنظیم می گردد.

 

این مطلب جالب را نیز از دست ندهید: چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو + جدول سرویس دوره ای خودرو

 

آینه ها تاشو برقی چه خصوصیاتی دارند؟

  • قابلیت نصب جداگانه و بدون نیاز به سیم کشی به داخل خودرو
  • دارای مدار الکترونیکی کنترل کننده دور موتور جهت افزایش طول عمر قطعات
  • کنترل و تنظیم آینه ها به وسیله کلید جداگانه تعبیه شده در داخل خودرو
  • امکان باز و بسته شدن آنها توسط ریموت کنترل خودرو
  • دارای دماسنج جهت نشان دادن دمای بیرونی خودرو
  • سازگار با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگار
  • قابلیت نصب چراغ راهنما در پشت و یا زیر آنها آینه
  • دارای حافظه داخلی برای ذخیره کردن تنظیمات مطلوب و استفاده مجدد از این تنظیمات
  • دارای سنسور هشدار دهنده برای هشدار به راننده در صورت نزدیک شدن هرگونه جسمی و اطراف خودرو
  • وجود برد الکترونیکی ضد نویز
  • دارای کنترل کننده جریان به منظور جلوگیری از بروز مشکل در مکانیزم موتور
  • قابلیت نصب در هر مدل خودرو
  • دارای موتور تاشوی برقی به منظور تا شدن به سمت درب خودرو
  • دارای گرمکن برقی به منظور جلوگیری از یخ زدگی در هوای سرد
  • عدم برخورد آینه و شیشه اتومبیل در زمان بسته شدن به واسطه طراحی هوشمندانه موتور
  • قابلیت نصب راحت و آسان
  • توقف خودکار آینه در زمان برخورد با مانع
  • قابلیت پارک کردن خودرو در فضای کم و باریک

 

خرید اینه تاشو برقی

 

مزایای آپشن آینه تاشو برقی

1. بالارفتن ضریب اطمینان سلامت آینه هنگام ترک خودرو
2. رد شدن از معابر باریک
3. برخورد آینه با خودروی دیگر و برگرداندن و تصحیح مجدد خودکار آن به موقعیت قبلی
4. جمع کردن آینه ها هنگام شدید بودن بازتاب نور خودروهای پشت سری
5. پارک کردن خودرو در فضای کم و باریک
6. پارک کردن نزدیک دیوار
7. باز و بسته شدن آینه هنگام باز و بسته کردن درها از طریق ریموت کنترل
8. توقف خودکار آینه در هنگام برخورد با مانع
9. رانندگی راحت تر و آسوده

 

مانیتور MVM 315

  

مزایای اینه تاشو برقی

 

نکات مهم در مورد آینه تاشو برقی
 

1. آپشن آینه برقی خودرو با سیستم برقی اصلی خودرو با سیستم امنیتی خودرو سازگار است.

2. آینه ها را در وسط حرکت خود متوقف نکنید. صبر کنید تا آینه ها حرکت نکنند و دوباره کنترل را فشار دهید.

3. آینه های چپ و راست با سرعت های متفاوتی حرکت می کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک آینه متوقف شود در حالی که آینه دیگر به حرکت خود ادامه می دهد. این طبیعی است.

4. اگر کلید کنترل را فشار دهید تا آینه‌ها را با قابلیت تا شدن خودکار روشن کنید، وقتی قفل خودرو خود را باز می‌کنید، آینه‌ها باز نمی‌شوند.

5. آینه‌های تاشو برقی را نباید به صورت دستی جمع و باز کرد. در برخی از مواقع، این کار باعث می‌شود تا آینه از تنظیم خود خارج شده و به خوبی باز و جمع نشود. اگر آینه را به دفعات زیاد با استفاده از دست جمع و باز کنید، به موتور آن آسیب وارد می‌شود و امکان خراب شدن موتور وجود دارد. درکل از بستن آینه برقی با دست جداُ خودداری نمایید.

6. معمولا آینه‌های برقی دوام زیادی دارند و به آسانی خراب نمی‌شوند؛ اما در اثر حرکت خودرو و لرزش ناشی از آن، اگر پیچ‌های نگهدارنده آینه‌های جانبی به خوبی سفت نشده باشند، شل می‌شوند. هر زمانی که احساس کردید آینه‌ها کمی شل هستند، باید در کوتاه‌ترین زمان علت شل شدن را پیدا کنید.

 

قیمت مانیتور لیفان X50

 

راهنمای خرید و نصب انواع آینه برقی تاشو خودرو

این آینه ها از محبوب ترین آپشن های خودروهای امروزی می باشند که در بسیاری از خودروها به صورت فابریکی و توسط خود کارخانه نصب می گردد. خوب است بدانید نصب آینه برقی تاشو خودرو را می‌توان بر روی طیف گسترده‌ای از خودروها اجرا کرد. این آپشن با بسیاری از خودروها هماهنگی دارد و به خوبی قابل نصب است. کلیدهای کنترلی این آپشن اندازه مناسبی دارند و می‌توان آنها را در خودروهای مختلف نصب کرد. بهتر است برای نصب از افراد ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا برای سالهای طولانی بتوانید از مزایای این آپشن مدرن و مفید بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

 

آینه تاشو برقی چیست؟

آینه تاشو برقی آپشن مدرنی است که به طور کاملا خودکار به محض باز کردن در به عقب باز شده و در هنگام پارک کردن به داخل تا می‌شوند. مکانیزم به کار رفته در آینه ها تاشو، برقی می باشد و رانندگان می‌توانند با استفاده از یک دکمه که در داخل خودرو وجود دارد این آینه ها را طبق دلخواه و نظر خود تنظیم کنند و دیگر برای عبور از مکان و جاهای های شلوغ و معابر باریک، استرس و نگرانی نداشته باشند.

 

آیا آینه تاشو برقی قابلیت نصب روی تمام خودروها را دارا می باشد؟

بله، اگرچه این آپشن در خودروهای مدل جدید به صورت فابریک وجود دارد ولی  ممکن است خودروی مدل قدیمی‌ شما این آپشن را بصورت فابریک نداشته باشد. اما نگران نباشید چراکه بیشتر خودروسازی‌ها برای انواع تولیدهای خود آینه تاشو برقی را بصورت آپشن مجزا تولید و عرضه می‌کنند.

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
اینستاگرام