محبوبترین و با کیفیت ترین خودرو چینی در بازار ایران

تاریخ : یکشنبه, 19 دی 1400 | بازدید : 4249 | نظرات : 2

در چند سال گذشته محبوبیت خودروهای چینی در بازار ایران به شدت افزایش یافته و روز به روز به مشتریان آنها اضافه می شود. به ویژه در یکی دو سال اخیر که بحران ارزی باعث شده بسیاری از مردم توانایی مالی خرید خودروهای لوکس را از دست بدهند، استفاده از خودروهای چینی افزایش یافته است. بهترین خودرو چینی در ایران در کلاس های مختلفی از جمله هاچ بک شهری کوچک، هاچ بک، سدان، کراس اوور و شاسی بلند به بازار ایران عرضه می شوند. انتخاب و معرفی بهترین ماشین چینی و باکیفیت ترین خودروی چینی به عوامل مختلفی مانند مثل فروش، دوام، کیفیت ساخت و راندمان در رانندگی، ایمنی، آپشن های رفاهی و خیلی از فاکتورهای دیگر بستگی دارد. اکنون در این مطلب از آپشن کالا قصد داریم به بررسی محبوب ترین و بهترین خودرو چینی در ایران بپردازیم.

 

1. بورگوارد BX7؛ بهترین ماشین چینی در ایران

بورگوارد بی‌ایکس ۷ را می توانیم به عنوان اولین گزینه از بهترین و با کیفیت ترین خودرو چینی بازار ایران معرفی کنیم. بورگوارد در میان خودروهای چینی موجود در بازار ایران به دلیل واردات محدود، خودرویی نسبتا ناشناخته است و به همین دلیل افراد خیلی کمی درصدد خرید این خودرو بر می آیند. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، یک دورگه چینی-آلمانی می باشد. از نظر طراحی ظاهری باید بگویم که از تمام خودروهای چینی یک سر و گردن بالاتر است و نمی توانید هیچ نشانه و اثری از کپی کاری‌های معمول چینی‌ها در این خودرو مشاهده نمایید.

این خودرو به پیشرانه‌ای دو لیتری مجهز است که توان تولید ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. استفاده از متریال با کیفیت در ساخت بورگوارد و وجود آپشن‌های رفاهی نسبتاً کامل قطعا در آینده ای نه چندان دور این خودرو به یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در ایران تبدیل خواهد شد. البته همانطور که در بالا اشاره کردیم به دلیل واردات محدود بورگوارد BX7 به ایران، این خودرو از خدمات پس از فروش چندان رضایت‌بخشی برخوردار نیست و هزینه نگه‌داری آن دو برابر است که می توانیم این موضوع را به عنوان یکی از معایب بورگوارد بی‌ایکس ۷ ، بهترین ماشین چینی نام ببریم.

 

مانیتور ام وی ام 315

 

با کیفیت ترین خودرو چینی

 

2. ام‌جی RX5؛ با کیفیت ترین خودرو چینی

ام جی RX5یک کراس اوور مقرون به صرفه و خانوادگی می باشد که در نسخه‌های مختلفی وارد بازار جهانی شده و در ایران به تعداد بسیار محدود عرضه شده است. طراحی زیبای ظاهری و کابین این خودرو در کنار کیفیت بالای متریال استفاده شده در آن، ام‌جی RX5را به یکی از با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی تبدیل کرده است. این خودرو که در واقع یک دورگه چینی انگلیسی می باشد از تمام آپشن های مدرن جهان از جمله سانروف پانوراما، کروز کنترل، گرمکن صندلی، دوربین دید عقب و ۳۶۰ درجه، هشدار تغییر مسیر، جک صندوق برقی عقب و بسیاری امکانات دیگر برخوردار است و به همین دلیل می توانیم به ام جی RX5 لقب با کیفیت ترین خودرو چینی را بدهیم.

 

مانیتور اندروید برلیانس

 

با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی

 

3. جک (K7 (KMC X7 ؛ بهترین شاسی بلند چینی در ایران

K7که در چین با عنوان جک X7 عرضه و در ایران به KMC K7 معروف شده است از محصولات جدید جک و یک ماشین چینی شاسی بلند می باشد که پس از شروع شراکت این کمپانی چینی با فولکس واگن آلمان با موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۱۷۴ اسب بخاری به بازار شروع به تولید شد. K7  در بهمن ۹۹ توسط کرمان‌موتور با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان پیش فروش شده است ولی از انجاکه این خودرو هنوز وارد بازار نشده است نمی توان درمورد تجربه رانندگی آن نظر قطعی داد اما با توجه به سابقه خودروهای جک می‌توانیم به اطلاعات مندرج در کاغذ که از سوی کرمان‌موتور اعلام  شده، اطمینان کنیم. K7  که لقب با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی را می توان به او داد با مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر امکانات گسترده‌ای نظیر شش ایربگ، ترمز دیسکی جلو و عقب، کنترل سرعت در سرازیری یا HDC، کنترل پایداری یا ESP، کروز کنترل، کیلس استارتر، تهویه اتومات دوگانه با دریچه ردیف عقب، فرمان هیدرولیک، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، مانیتور لمسی، صندلی برقی راننده، صندلی تاشو عقب، مموری یکپارچه (آینه، فرمان و صندلی)، گرمکن صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، آینه تاشو برقی با گرمکن، آینه عقب الکتروکرومیک، چراغ هالوژن جلو، مه‌شکن‌های جلو و عقب، دی لایت، اتولایت، سانروف، سقف پانوراما، روکش چرم صندلی و سنسور پارک جلو و عقب بهره می‌برد که به عنوان یکی از بهترین ماشین های چینی بازار ایران امکانات درخور توجهی هستند. آیا می دانید بهترین مارک کیلس استارت چیست؟

 

بهترین شاسی بلند چینی در ایران

 

مانیتور X33

 

4. چری آریزو 6، بهترین خودرو چینی در ایران

چری آریزو ۶ یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای خرید بهترین ماشین‌های چینی در ایران است که در زمان کوتاهی بعد از آریزو ۵ پا به بازار خودروی ایران گذاشت. آریزو6 با کمی تغییر در طراحی ظاهری، نسبت به آریزو 5 ظاهری جذاب‌تری دارد اما تغییر اصلی در داخل کابین این خودروست که نمایی کاملاً مدرن و متفاوت به آریزو شش داده است. قلب تپنده آریزو شش یک پیشرانه یک و نیم لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است که در تیگو ۷ هم استفاده شده است. اما هر چقدر در تیگو هفت این پیشرانه ضعیف عمل کرده، در آریزو شش عملکرد خوبی نشان داده است.

آریزو 6 همچون بسیاری دیگر خودروهای چینی‌های موجود در بازار دارای آپشن‌های رفاهی کاملی است که شامل شش کیسه هوا، سیستم ترمز و پایداری متنوع، کروز کنترل، سانروف، دوربین دید عقب داینامیک، کیلس استارت، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، صندلی راننده با تنظیمات برقی، گرمکن صندلی جلو، آینه جانبی تاشونده برقی و بسیاری ویژگی‌های دیگر می باشد. ساختار ساده‌فنر بندی و حذف سنسور نقطه کور را می توان از معایب آریزو 6 نام برد. آیا می خواهید بدانید آینه تاشو برقی چیست و چه کاربردی دارد؟ 

محبوب ترین خودروهای چینی در ایران

 

5. هاوال H6؛ باکیفیت ترین خودرو چینی با ایمنی بالا

محصولات هاوال به دلیل واردات محدود چندان در بازار ایران شناخته شده نیست. بهمن موتور هاوال H6را با تعداد محدودی به ایران وارد کرده است و علیرغم درنظر نگرفتن خدمات پس از فروش، واردات محدود و مشکلات ناشی از این نکات در لیست بهترین ماشین های چینی قرار می گیرد. این خودرو در بخش فنی با موتور ۲ لیتری توربوشارژ خود قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن‌متر گشتاور می باشد. سقف سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن ۹.۸ ثانیه و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی، طراحی عجیب دریچه‌های تهویه، اهرم دنده Tشکل (معروف به خلبانی) و فرمان چهارشاخه اسپرت از مهمترین ویژگی های هاوال H6 می باشد. سایر امکانات رفاهی این خودرو چینی عبارتند از:

  • سانروف برقی
  • خروجی 12 ولت
  • استارت دکمه‌ای
  • تهویه اتومات دوگانه
  • فرمان برقی با گرمکن
  • کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
  • کمکی حرکت در سرازیری (HDC)
  • کنترل کشش / کنترل پایداری
  • ترمز پارک برقی / اتوهلد
  • سه حالت رانندگی (نرمال، اکو، اسپرت)
  • صندلی 8 حالته برقی راننده

 

بهترین شاسی بلند چینی در ایران

 

قیمت مانیتور ام وی ام 550

 

6. بسترن B30؛ ارزان‌ترین گزینه در لیست محبوب ترین خودروهای چینی در ایران

در پایان این مطلب بسترن B30 را به عنوان بهترین ماشین چینی ارزان قیمت معرفی می کنیم. این خودرو همچنین در لیست پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران نیز قرار می گیرد. اگرچه ممکن است در بازار خودروی ما، خودروهای چینی ارزان‌تر از بسترن نیز باشند، اما با توجه به شرایط فنی، بسترن B30 ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارد. پیشرانه قوی از ویژگی خوب بسترن B30 است که با حجم ۱.۶ لیتر قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار را تأمین می‌کند. این خودرو دارای طراحی ظاهری و داخلی نسبتاً خوبی است و کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین نسبت به دیگر خودروهای چینی در این بازه قیمت، بسیار بهتر است. وجود آپشن‌های رفاهی مانند کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک و سیستم ناوبری ماهواره‌ای از جمله  ویژگی های مثبت بسترن B30 محسوب می شود ولی در مقابل سیستم تهویه دستی و بروز مشکل در بین برخی لاستیک‌های نکسن را از معایب این خودرو نام ببریم. آیا می دانید چه ماشین هایی سقف پانوراما دارند؟

 

بهترین ماشین چینی

 

جمع بندی بهترین ماشین چینی
اگر قصد خرید خودروی چینی را دارید و در انتخاب خود مردد هستید، امیدواریم مطالعه این مقاله در مورد بهترین و محبوب ترین خودروهای چینی به شما عزیزان کمک کند. در اینجا چندین مدل از بهترین ماشین چینی را معرفی کرده ایم که از نظر طراحی، قدرت موتور، کیفیت بدنه و تعداد آپشن بالاتر از مدل های همراه هستند. مطمئن باشید که این خودروها ارزش خرید را دارند زیرا نسل جدید خودروهای چینی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و به جرات می توان گفت تا چند سال دیگر خودروهای چینی بر بازار خودرو ایران مسلط خواهند شد.

 

بهترین شاسی بلند چینی در ایران کدام است؟

جک K7 که لقب با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی را نیز می توان به او داد با مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر از امکانات گسترده‌ای مانند شش ایربگ، ترمز دیسکی جلو و عقب، کنترل سرعت در سرازیری یا HDC، کنترل پایداری یا ESP، کروز کنترل، کیلس استارتر، فرمان هیدرولیک، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، مانیتور لمسی و ...  بهره می‌برد که به عنوان یکی از بهترین ماشین های چینی بازار ایران امکانات قابل توجه ای می باشد.

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
شایان بشارتی گفته که :
پنجشنبه, 10 آذر 1401
بهترین شاسی بلند چینی از نظر مشتریان چیه؟
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
ام‌وی‌ام X33S، هاوال H2، جک (K7 (KMC X7 و جک S5 از بهترین خودروهای چینی شاسی محسوب می شوند.
اینستاگرام