نگهداری و تمیز کردن صندلی چرم خودرو

تاریخ : ﺳﻪشنبه, 28 دی 1400 | بازدید : 14136 | نظرات : 4

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از صندلی های چرمی در ماشین خود لذت می برید، آخرین چیزی که می خواهید این است که لکه ها، خاک و گرد و غبار را ببینید که به مرور زمان آنها را خراب می کنند. صندلی‌های چرم بسیار چشم نواز هستند و حس لوکس بودن را به خودروی شما می‌بخشند. آنها گران هستند و باید از آنها به خوبی مراقبت کنید. اگرچه تمیز کردن صندلی چرم ماشین به دقت و حساسیت بالایی نیاز دارد اما آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. ماشین شما احتمالاً یکی از با ارزش ترین دارایی های شما است، بنابراین یادگیری نحوه نگهداری و تميز كردن روكش صندلي ماشين می تواند آن را شبیه ماشین جدیدی نگه دارد که برای اولین بار شما را جذب کرد. اگر می خواهید اطلاعات خوبی درمورد بهترین تمیز کننده چرم خودرو و بهترین روش تميز كردن صندلي چرم خودرو و مراقبت از آن به دست آورید، با ما در این مطلب از آپشن کالا همراه شوید.

 

نحوه تميز كردن صندلي چرم خودرو

شاید تصور کنید که تميز كردن صندلي چرم ماشين روند بسیار پیچیده‌ای است زیرا صندلی‌های چرمی می‌توانند به دلایل مختلفی مانند گرد و غبار، لکه های جوهر، لکه‌های تیره، ریختن مایعات، لکه‌های چربی، مواد غذایی و غیره کثیف شوند یا ممکن است آسیب ببینند و حتی ترک بخورند. اما نگران نباشید، برای شروع تميز كردن چرم ماشين بهتر است جاروبرقی بکشید و مراقب باشید کثیفی ها و زباله ها را از شکاف ها پاک کنید. در مرحله بعد، محلول تمیز کننده را روی صندلی ها بمالید. از سفید کننده یا پاک کننده های حاوی آمونیاک استفاده نکنید زیرا می توانند به چرم ماشین آسیب برسانند. می توانید از پاک کننده های تجاری چرم استفاده کنید یا خودتان آن را بسازید. آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی، بهترین پاک کننده روکش صندلی ماشین است که باید آنها را با هم در یک سطل مخلوط کنید. از نسبت 5 قسمت آب به 1 قسمت صابون استفاده کنید. یک دستمال را با محلول مرطوب کنید و سطوح صندلی را پاک کنید. فراموش نکنید که آب دستمال را کاملا بگیرید زیرا آب بیش از حد ممکن است در درزهای صندلی جمع شود و به داخل آن نفوذ کند. علاوه بر این آب اضافی می تواند چرم را هم لکه دار کند. در آخر سطح صندلی را با حوله کاملا خشک کنید. همچنین می توانید از خمیر دندان، جوش شیرین، آب لیمو و کرم مخصوص برای پاک کردن لکه ها به محض برخورد به صندلی چرم ماشین استفاده کنید. این روش معمول تمیز کردن روکش چرم ماشین است.

نکته: به یاد داشته باشید، شما باید این کارها را با خیال راحت و با احتیاط انجام دهید تا به روکش چرم صندلی ماشین خود آسیبی نرسانید.

 

قیمت مانیتور لیفان 620

 

بهترین تمیز کننده چرم خودرو

 

چگونه لکه های به جا مانده بر روی صندلی چرم ماشین را پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه های ناشی از لکه‌های جوهر، سس،مایعات،چربی و غذا لازم است به سرعت برای تميز كردن چرم ماشين اقدام کنید واجازه ندهید لکه ماندگار شود.

1. خمیردندان

برای تميز كردن روكش چرم ماشين، خمیر دندان را روی آن ناحیه بمالید و با استفاده از مسواک به آرامی بر روی آن بکشید. سپس، محل را با یک تکه پارچه تمیز پاک کرده و با یک حوله خشک کنید.

2. آب لیمو و کرم مخصوص

می توانید به جای خمیر دندان از آب لیمو و کرم مخصوص استفاده کنید. مخلوطی را با استفاده از آب لیمو و کرم به طور مساوی آماده کنید، آن را در اطراف ناحیه کثیف بمالید و 45 دقیقه صبر کنید. سپس، محل را با یک تکه پارچه تمیز پاک کرده و با یک حوله خشک کنید.

3.الکل

یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید و لکه را پاک کنید. هنگامی که لکه را از بین بردید، آن ناحیه را با محلول ملایم آب گرم و مایع ظرف شویی تمیز کرده و سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. الکل می تواند چرم را خشک کند، بنابراین از آن کم استفاده کنید.

4. جوش شیرین

جوش شیرین نیز می تواند بهترين راه تميز كردن صندلي ماشين باشد. این پاک کننده برای از بین بردن لکه های روغن و چربی مفید است. روی محل کثیف بپاشید و با یک پارچه مرطوب آن را بمالید. بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند. جوش شیرین روغن را جذب می کند. محل لکه را را با یک پارچه نرم و مرطوب پارچه مرطوب پاک کرده و با حوله خشک کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو

 

نکته1: هنگامی که صندلی‌هایتان تمیز شدند، از یک نرم‌کننده چرمی حاوی کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از ترک خوردن و محو شدن آن‌ها جلوگیری کنید. نرم کننده همچنین چرم را در برابر لکه های بعدی مقاوم می کند و درخشندگی خوبی به آن می بخشد.

نکته2: از پاک کننده ها یا سفید کننده های مبتنی بر آمونیاک به عنوان محلول تمیز کننده استفاده نکنید زیرا می تواند به صندلی چرمی ماشین آسیب برساند.

 

نحوه تميز كردن صندلي چرم خودرو

 

تمیز کردن روکش چرم ماشین مشکی

صندلی های ماشین چرم مشکی، روکش های بسیار با کیفیت و درجه یک برای فضای داخلی خودرو هستند. برای تمیز کردن این نوع روکش صندلی، ما به یک راه حل ویژه برای تمیز کردن و مراقبت نیاز داریم، مانند کیت های مراقبت از چرم به نام و شناخته شده در بازار که شامل پاک کننده چرم، نرم کننده و جلا دهنده چرم است. قبل از اعمال این راه حل، باید اولین کار را انجام دهیم. اون چیه؟ جاروبرقی، با این وسیله باید سطح صندلی را از هرگونه کثیفی و گرد و خاک پاک کنیم. سپس باید از محلول استفاده کرد اما به یاد داشته باشید که آن را مستقیماً روی روکش صندلی نمالید. فقط یک اسفنج بردارید و محلول را روی اسفنج  مالیده و صندلی ماشین را پاک کنید. پس از آن، صندلی ماشین را تا حد امکان خشک نمایید. این فرآیند را حداقل شش بار در سال تکرار کنید.

نکته: استفاده ازروکش چرم مشکی به دلیل تضاد در خودروهای سفید مانند پژو پارس بسیار دیدنی و جذاب است. آیا با معایب پژو پارس xu7 آشنا هستید؟

 

نحوه نگهداری صندلی چرم خودرو

 

تمیز کردن صندلی چرم ماشین سفید

صندلی های ماشین چرم سفید نیز روکش های بسیار با کیفیت و عالی برای فضای داخلی خودروهای داخلی و خارجی هستند البته با این تفاوت که در مقایسه با انواع دیگر صندلی های چرمی ماشین، خیلی زود کثیف می شوند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. برای تمیز کردن صندلی های چرم سفید، ابتدا باید سطح را جاروبرقی بکشید تا از گرد و غبار و تکه های غذایی که روی سطح افتاده خلاص شوید. بسیار مهم است با دقت از جاروبرقی استفاده کنید زیرا می تواند به صندلی ماشین چرم سفید درجه یک شما آسیب برساند. سپس محلول تمیز کننده را بمالید. اگر نمی خواهید از بازار بخرید، می توانید محلول پاک کننده را خودتان درست کنید. بسیار آسان! ما به آب گرم و مایع ظرفشویی نیاز داریم تا محلول تمیز کننده خود را آماده کنیم. برای پنج فنجان آب، یک فنجان مایع ظرفشویی اضافه کنید. پس از آن محلول را روی سطح صندلی ماشین بمالید. سپس با استفاده از یک تکه پارچه تمیز و خشک آن را به آرامی پاک کنید. پس از آن، آن را تا حد امکان خشک کنید.

هر زمان که لکه‌ای مانند گرد و غبار، لکه‌های ناشی از جوهر، سس قرمز، چربی و مواد غذایی را دیدید، همین فرآیند را تکرار کنید زیرا صندلی‌های سفید رنگ در مقایسه با سایر صندلی‌های خودرو به مراقبت ویژه نیاز دارند. همچنین، بهتر است حداقل هفته ای یک بار با حوله مرطوب پاک کنید. اگر فردی پرمشغله هستید و زمان کافی برای تهیه محلول پاک کننده ندارید، محصولات زیادی در بازار موجود است. آن را بخرید و دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و آن را اعمال کنید.

 

قیمت مانیتور سورن پلاس

 

تميز كردن روكش چرم ماشين

 

نتیجه گیری:

بهترین راه برای تمیز نگه داشتن صندلی های چرمی خودرو، جلوگیری از ایجاد لکه است. لکه ها را به محض برخورد با صندلی پاک کنید. حتی اگر در تمیز کردن سریع باشید، لکه‌ها ایجاد می‌شوند. بهترین و آسانترین روش تميز كردن صندلي ماشين چرم استفاده از محلول آب گرم با مایع تمیز کننده است ولی برای پاک کردن لکه ها، به خصوص بر روی صندلی چرم سفید بهتر است از خمیر دندان، الکل، جوش شیرین و یا آب لیمو استفاده نمایید که در بالا هر کدام را به طور جداگانه توضیح داده ایم. در هر صورت با تمیز کردن مناسب و به موقع می توانید بهتر از صندلی های چرم خودرو خود مراقبت کنید تا مانند روز اول در چشمتان زیبا و جذاب به نظر برسند.

 

چگونه لکه های روی صندلی ماشین را پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه های به جا مانده بر روی صندلی می توانید از خمیردندان، جوش شیرین، آب لیمو یا الکل استفاده کنید. نکته مهم اینکه اجازه ندهید لکه ها ماندگار شوند و سریعتر برای پاک کردن آنها اقدام نمایید.

 

نحوه تميز كردن روكش صندلي ماشين با جوش شیرین چگونه است؟ 

نحوه تميز كردن صندلي خودرو با این ماده به این صورت است که باید مقداری جوش شیرین روی محل کثیف بپاشید و با یک پارچه مرطوب آن را بمالید. بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند. جوش شیرین روغن را جذب می کند. محل لکه را را با یک پارچه نرم و مرطوب پارچه مرطوب پاک کرده و با حوله خشک کنید.

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
ساسان کرمی گفته که :
پنجشنبه, 10 آذر 1401
بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن صندلی ماشین چیه؟
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی، بهترین مواد شوینده برای صندلی ماشین است که باید آنها را با هم در یک سطل مخلوط کنید. از نسبت 5 قسمت آب به 1 قسمت صابون استفاده کنید.
احمد گفته که :
یکشنبه, 08 خرداد 1401
وقتتون بخیر . ممنون از اطلاعات بسیار ارزشمندتون. من مشابه محصول شما را در سایت https://www.haffnerwash.com/products/%d8%ae%d8%b4%d9%83%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%89-%da%86%d8%b1%d9%85-%d9%87%d8%a7%d9%81%d9%86%d8%b1/نیز دیده ام میخواستم بدونم وجه تمایز شما با این مجموعه چه هست و از چه طریقی میتونم سفارش خودم رو ثبت کنم؟
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
این مطلب درباره نگهداری و تمیز کردن صندلی چرم خودرو هست و ما فروشنده محصولی که شما فرستادید نیستیم مجموعه آپشن کالا در زمینه لوازم جانبی خودرو از قبیل مانیتور خودرو، کیلس استارت، کروز کنترل و .... فعالیت دارد.
اینستاگرام