اندروید اتو (android auto) چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

تاریخ : پنجشنبه, 02 تیر 1401 | بازدید : 10831 | نظرات : 0

سازندگان خودرو اغلب به سختی می‌توانند با پیشرفت بی‌امان گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها همراهی کنند. این بدان معناست که به محض حرکت خودرو، ویژگی‌هایی مانند سیستم‌های مسیریابی و سرگرمی گذشته خودرو منسوخ شده‌اند و رانندگان به جای آن از تلفن خود استفاده می‌کنند. برنامه اندروید اتو چیست؟ نرم افزار android auto برنامه های گوشی را روی صفحه نمایشگر خودرو منعکس کرده و به شما امکان می دهد تا عملکردهای آن را با استفاده از دکمه ها و میکروفون های خودرو کنترل کنید. با Android Auto، چشمان خود را به جاده و دستان خود را روی فرمان نگه دارید. برای ارسال پیامک صحبت کنید. مسیرها را پیدا کرده، آهنگ های مورد علاقه خود را پخش کنید و حتی آب و هوا را بررسی نمایید. دسترسی به موسیقی و پادکست آنلاین، مرور وب، برقراری تماس و پیام‌رسانی با استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون هنگ‌آوتس و واتساپ و پلتفرم‌های پیام‌رسانی دیگر از قابلیت‌های پرکاربرد اندروید اتو هستند.

 

اندروید اتو (Android Auto) چیست؟

اندروید اتو چه قابلیت هایی دارد؟

اندروید اتو چگونه کار می‌کند؟ ( نحوه استفاده از اندروید اتو)

کدام گوشی های هوشمند با اندروید اتو سازگار هستند؟

کدام خودروها با اندروید اتو سازگار هستند؟

 

android auto چیست

 

اندروید اتو (Android Auto) چیست؟

برای دارندگان گوشی‌های هوشمند اندروید، Android Auto به یکی از ویژگی‌های ضروری هنگام خرید خودرو تبدیل شده است، احتمالا می پرسید اتو اندروید چیست؟ این سیستم  که جایگزین سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی پیش‌فرض خودرو می‌شود به شما امکان می دهد از طریق سیستم دی وی دی فابریک ماشین به بسیاری از ویژگی ها و برنامه های گوشی اندرویدی خود دسترسی داشته باشید. این یک سیستم با کاربری آسان است که نسبت به استفاده از گوشی هوشمند در حین رانندگی، ایمن تر و حواس پرتی کمتری را در حین رانندگی ایجاد می کند. اندروید اتو، مانند Apple CarPlay برای دارندگان آیفون، به شما امکان می‌دهد یک نسخه ساده از صفحه نمایش تلفن خود را در صفحه نمایشگر ماشین داشته باشید. اگرچه شما توانایی استفاده از همه عملکردهای تلفن خود را برای آسان‌تر و ایمن‌تر کردن کار در حین رانندگی ندارید، اما همچنان امکان دسترسی سریع به برخی برنامه‌ها و ویژگی‌ها مانند ناوبری، پخش موسیقی، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی را دارا خواهید داشت.

 

مانیتور تیبا ۲ پلاس

 

بزرگترین مزیت Android Auto این است برخلاف برخی از اطلاعات ذخیره شده در سیستم های سرگرمی مانیتور خودرو، اطلاعات ارائه شده از طریق Android Auto همیشه به روز هستند. برای مثال، نیازی به دانلود یا نصب به‌روزرسانی‌های نقشه نیست، زیرا داده‌های Google Maps و Waze شرایط فعلی را نشان می‌دهند. حتی برنامه‌هایی مانند Waze حتی می‌توانند در مورد تله‌های سرعت و چاله‌ها هشدار دهند. خوب است بدانید ویز و Google Maps از برنامه های سازگار با اندروید اتو می باشد.

نکته: اندروید اتو بر خلاف اپل کارپلی، که فقط در صفحه infotainment خودرو اجرا می‌شود، می‌تواند به طور مستقیم از طریق تلفن همراه در وسایل نقلیه که صفحه نمایش ندارند یا نمی‌توانند مستقیماً نرم افزار را اجرا کند، اجرا شود.

 

اندروید اتو چه قابلیت هایی دارد؟

 

1. برقراری و دریافت تماس های تلفنی

در حالی که اکثر خودروها دارای اتصالات بلوتوثی هستند که به شما امکان برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی در جاده را می‌دهد، اندروید اتو این کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. Android Auto به‌جای دانستن شماره تلفن افراد یا انتخاب از بین فهرست محدودی از مخاطبین، به شما امکان می‌دهد به همه نام‌ها و شماره‌های دفترچه تلفن دستگاهتان دسترسی داشته باشید.

استفاده از Android Auto برای برقراری و دریافت تماس، ایمن‌تر و ساده‌تر از استفاده از تلفن هنگام رانندگی است. به علاوه، قانونی است. از میکروفون و بلندگوهای ماشین شما استفاده می‌کند، بنابراین تماس‌ها هم برای شما و هم برای شخصی که تماس می‌گیرید، عموما واضح‌تر هستند.

در بیشتر خودروها، می‌توانید به سادگی دکمه میکروفون خودرو، نماد میکروفون روی صفحه را فشار دهید، سپس به آن بگویید با چه کسی تماس بگیرد. می توانید به سیستم یک نام، شماره تلفن یا حتی مکانی مانند "خانه" بدهید و آن تماس را برقرار می کند. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی برنامه تلفن Android Auto و وارد کردن شماره‌ای که می‌خواهید تماس بگیرید، تماس برقرار کنید.

 

2. پیامک و چت

نرم افزار اندروید اتو ایجاد صدا به متن پیام‌های متنی را ارائه می‌دهد و پیام‌های دریافتی را با استفاده از صدای Google می‌خواند تا از طریق بلندگوهای خودروی شما پخش شود. شما به او بگویید که پیام را به چه کسی بفرستد و چه چیزی باید بگوید. می‌تواند مخاطبی در دفترچه تلفن شما باشد یا می‌توانید شماره‌ای را که پیام باید در آن ارسال شود را به او بگویید. علاوه بر برنامه پیامک داخلی Android Auto، این سیستم از چندین برنامه پیام رسانی شامل واتس اپ، فیسبوک مسنجر، تلگرام و غیره نیز پشتیبانی می کند.

 

3. مسیریابی

مسیریاب و نشان در اندروید اتو خیابان های شلوغ را به خوبی تشخیص می دهد و راننده را در خلوت ترین مسیر به مقصد راهنمایی می کند. همچنین امکان ذخیره مسیرها در این سیستم وجود دارد تا پس از یک بار ورود به مسیر، در دفعات بعدی این آدرس در سامانه موجود باشد.

همچنین می توانید مسیریابی را از طریق فرمان صوتی با گفتن “Ok Google, search for Imam Square”شروع کنید. پس از گفتن فرمان صوتی، نرم افزار Map باز می شود و شما را به آدرسی که درخواست کرده اید هدایت می کند. مسیر و مسیرهای پیشنهادی که باید دنبال کنید نیز توسط صدا برای شما پخش می شود. همچنین می توانید این کار را به راحتی با استفاده از صفحه لمسی به صورت دستی انجام دهید.

 

مانیتور سورن پلاس

 

4. اجرای برنامه Music

اندروید اتو پخش موسیقی را آسانتر از همیشه کرده است. زیرا اکنون به موسیقی روی فلش مموری یا گوشی هوشمند خود محدود نمی شوید. Android Auto می‌تواند به به لیست پخش Google Play Music یا Spotify شما متصل شود. مهمتر اینکه می توانید به صورت آنلاین به موسیقی و پادکست جدید گوش دهید. همچنین می توانید از طریق دستورات صوتی به آن بگویید لیست مورد علاقه شما را پخش کند. امکان کنترل پخش موسیقی با صدای شما وجود دارد و می توانید آهنگ مورد علاقه خود را به صورت دستی نیز از طریق برنامه موسیقی پخش کنید.

 

5. اجرای اتوماتیک اندروید اتو در هنگام ورود به ماشین

اجرای اندروید اتو هر بار که سوار ماشین می شوید می تواند فرآیندی زمان بر و خسته کننده باشد. با فعال سازی گزینه “Auto Lunch” در اندروید اتو این کار به صورت خودکار انجام می شود و در زمان شما صرفه جویی زیادی می شود. هنگامی که تلفن همراه شما از طریق بلوتوث به خودرو متصل می شود،   Android Auto  نیز به طور خودکار اجرا می شود.

 

اندروید اتو چگونه کار می کند؟ (نحوه استفاده از اندروید اتو) 

اندروید اتو تصویر برنامه های در حال اجرا در داخل گوشی را به مانیتور خودرو منتقل می کند. نحوه استفاده از android auto اندروید اتو به این صورت است که باید گوشی هوشمند از طریق بلوتوث یا کابل USB به خودرو متصل شود که یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی دیجیتال است. تلفن به طور همزمان از طریق USB و بلوتوث با اندروید اتو بسته به کاری که انجام می دهید ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال، موسیقی از طریق USB پخش خواهد شد، اما تماس تلفنی از طریق بلوتوث برقرار می شود و از آنجا که تلفن شما به USB متصل است، شارژ هم می شود.

به محض نصب android auto و اتصال تلفن به یک واحد خودکار، گوشی شما را از طریق بلوتوث جفت می کند و از طریق اتصال USB همه موارد دیگر را کنترل می کند. بعد از اینکه گوشی را به ماشین متصل کردید می توانید گوشی خود را کنار بگذارید. خوب است بدانید تمامی کارهای سنگین پردازش و اجرا توسط خود گوشی انجام می شود. یعنی به راحتی می توانید از تمامی اپلیکیشن های موبایل مانند گوگل مپ، پخش کننده موسیقی و ... استفاده کنید.

نکته: با برنامه اندروید اتو می توانید از نرم‌افزارهای پیام‌رسانی مانند WhatsApp یا Hangouts یا سایر برنامه‌ها استفاده کنید. البته این برنامه ها نمی توانند به خوبی نسخه موبایل خود کار کنند. اما شما می توانید پیام ها را به خوبی ببینید.

 

کدام گوشی های هوشمند با اندروید اتو سازگار هستند؟

گوشی های اندروید 10 و بالاتر به طور پیش فرض دارای قابلیت اندروید هستند. برای یافتن این ویژگی، کافیست «Android Auto» را در گوشی خود جستجو کنید. تمامی گوشی های هوشمند مجهز به اندروید 5 به بالا می توانند از امکانات اندروید اتو استفاده کنند اما به صورت پیش فرض اپلیکیشن اندروید اتو را ندارند و باید از گوگل پلی نصب شوند. در نتیجه، برای استفاده از این سرویس، لزوماً نیازی به خرید یک گوشی هوشمند جدید ندارید.

 

قیمت مانیتور ساینا s

 

کدام خودروها با اندروید اتو سازگار هستند؟

بسیاری از خودروهای جدید موجود در بازار، قابلیت هماهنگی با اندروید اتو را دارند. فراموش نکنید برخی خودروسازان برای ارائه‌ی این قابلیت هزینه‌ی اضافه دریافت می‌کنند و یا هزینه اشتراک را درخواست می کنند، در Apple CarPlay هم همینطور است. اما با اصرار مشتریان بر آن، تعداد خودروهایی که آن را دارند، مدام در حال افزایش است. در میان خودروهای مجهز به پشتیبانی از اندروید اتو، خودروهایی از مرسدس بنز، کادیلاک، شورولت، کیا، هوندا، ولوو و فولکس‌واگن دیده می‌شود.

در هر حال اگر خودرو شما در فهرست پشتیبانی از اندروید اتو حضور ندارد، می‌توانید با لوازم جانبی ساخت کنوود، پاناسونیک، پایونیر و سونی، از آن استفاده کنید. رانندگان می‌توانند بدون تجربه‌ی محدودیت سیستم هوشمند در خودرو خود، از اندروید اتو به‌صورت اپلیکیشن روی گوشی هوشمند استفاده کنند. برای این ‌کار تنها باید اپلیکیشن را مانند سرویس‌های مسیریابی روی گوشی خود اجرا کنید و گوشی را به‌کمک یک هولدر نگه دارید. قابلیت‌های اندروید اتو روی نمایشگر گوشی هوشمند تفاوتی با قابلیت‌های آن روی نمایشگر خودرو ندارد.

 

برنامه android auto چیست؟

نرم افزار اندروید اتو (Android Auto) برنامه های گوشی را روی صفحه نمایشگر خودرو منعکس کرده و به شما امکان می دهد تا عملکردهای آن را با استفاده از دکمه ها و میکروفون های خودرو کنترل کنید. این یک سیستم با کاربری آسان است که نسبت به استفاده از گوشی هوشمند در حین رانندگی، ایمن تر و حواس پرتی کمتری را در حین رانندگی ایجاد می کند.

 

اندروید اتو چه قابلیت هایی دارد؟

اندروید اتو دارای قابلیت های منحصربه فردی از قبیل برقراری و دریافت تماس های تلفنی، مسیریابی، پیامک و چت، اجرای برنامه موزیک می باشد.

 

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
اینستاگرام