با مزایا و معایب پارس سال (xu7) آشنا شوید!!!

تاریخ : شنبه, 08 آبان 1400 | بازدید : 12711 | نظرات : 2

پژو پارس سال یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت ایران خودرو به شمار می آید که به لطف فاصله محوری زیاد، فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ در کنار آن صندوق عقب جادار این خودرو را برای خانواده ها مناسب جلوه می‌دهد. پژو پارس به‌عنوان یک سدان سایز متوسط خانوادگی، نزدیک به بیست سال است که در بازار کشورمان حضور داشته و همچنان باگذشت این‌همه سال فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است. مزایا و معایب پارس سال شامل مزایایی مانند سیستم پخش ترمز و فضای جادار کابین می باشد و در مقابل استهلاک و مصرف سوخت بالا از معایب پژو پارس سال محسوب می شود. در این مطلب از آپشن کالا بیشتر در مورد مزایا و معایب پژو پارس سال و هم چنین مزایا و معایب موتور xu7 صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید پیشنهاد می کنم ما را تا پایان همراهی کنید.

مزایا و معایب موتور xu7

مانیتور فابریک آریو

 

معایب پژو پارس سال

1. مصرف سوخت بالا

تفاوت مصرف سوخت در میان تیپ‌های مختلف پژو پارس بسیار  قابل توجه است. مصرف سوخت بالا را می توان از مهمترین معایب پژو پارس xu7 نام برد. پژو پارس سال، از پیشرانه ۱.۸ لیتری هشت سوپاپه مشترک با پژو ۴۰۵ استفاده می‌کند که با معیارهای امروزی مصرف سوخت بالایی را ثبت کرده و به ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. این مقدار مصرف سوخت به نسبت خودرو های سمند سورن ، 206 صندوق دار که به ترتیب 7.5 و 6.9 مصرف سوخت دارند، عدد بالایی به حساب می آید. مصرف سوخت ترکیبی و سیستم فرمان هیدرولیک از مشخصات سورن پلاس می باشد.

نکته: پارس معمولی با اینکه مصرف سوخت پایین تری نسبت به پارس سال دارد اما حجم موتور کمتری نیز دارد.

 

مانیتور پشت صندلی

 

2. ایمنی پایین خودرو

ایمنی پایین از دیگر معایب پژو پارس سال محسوب می شود. این خودرو همچون دیگر محصولات داخلی هرگز در آزمون‌های تست تصادف بین‌المللی شرکت نکرده است، پس ما نمی‌توانیم برآورد دقیقی از میزان امنیت این خودرو داشته باشیم. باید بگویم که تجهیزات ایمنی امروزی و تخصصی اصلا در پژو پارس دیده نمی‌شود و این خودرو فاقد مواردی همچون سیستم کنترل پایداری یا سیستم کنترل کشش است. کیسه‌ هوا راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی ترمز از تنها امکانات ایمنی پارس سال به حساب می آید.

 

3. کیفیت ساخت پایین

افت کیفیت ساخت از دیگر معایب پژو پارس xu7 می باشد که از ابتدای دهه نود به بعد در بین تمام خودروهای تولید داخل قابل مشاهده است. استفاده از قالب های متفرقه به جای قالب های اصلی، جایگزینی مواد اولیه با نمونه های ارزان تر و با کیفیت پایین و دقت پایین در مونتاژ قطعات مواردی است که باعث شده امروزه پژو پارس سال نسبت به گذشته از کیفیت ساخت کمتری برخوردار باشد.

 

4. استهلاک و هزینه نگهداری بالا

استهلاک بالا از جمله معایب پژو پارس سال است که منجر به هزینه نگهداری بالای این خودرو می شود. اگرچه پارس سال از خیلی جهات تفاوت چندانی با پژو ۴۰۵ GLX ندارد، اما هزینه نگهداری آن نسبت به این خودرو بسیار بالاتر است. البته عمده این هزینه به علت وجود امکانات رفاهی متعدد در پژو پارس است؛ درواقع ادوات برقی موجود در این خودرو نیاز به رسیدگی در بازه‌های زمانی مختلفی دارند.

 

این مطلب را از دست دهید: مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید

 

مزایای پژو پارس سال

1. کابین جادار و راحت

کابین جادار و راحت از مزایا پژو پارس سال به شمار می آید که آن را به یک خودرو مناسب برای سفرهای بین شهری با مسافت طولانی تبدیل کرده است. این خودرو همانند پژو 405 فضای پا و سر تقریبا مناسبی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. صندلی‌های خودرو از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند. همچنین صندلی‌های جلویی پارس سال از تنظیمات ۶ جهته برخوردار هستند که باعث می‌شود سرنشینان جلویی حتی در رانندگی‌های طولانی‌مدت نیز احساس خستگی چندانی نداشته باشند.

 

قیمت مانیتور پژو پارس

 

نکته: برای تميز كردن صندلي چرم ماشین از پاک کننده ها یا سفید کننده های مبتنی بر آمونیاک به عنوان محلول تمیز کننده استفاده نکنید زیرا می تواند به آنها آسیب برساند.

 

2. بازار دست دوم خوب

بازار دست دوم و خرید و فروش پر رونق پارس سال از دیگر مزایای این خودرو به حساب می آید. این ویژگی برای کسانی که بسیار تنوع طلب هستند و دوست دارند خودروهای دیگر را نیز امتحان کنند بسیار مهم است. زیرا این خودرو با وجود با وجود ( مزایا و معایب پژو پارس xu7 ) طرفداران زیادی دارد و خیلی زود نقد می شود. به جرات می توانیم بگوییم که خانواده محصولات پارس سال در کنار خانواده محصولات پژو 206، پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودروهای سبد محصولات ایران خودرو را تشکیل می‌دهند.

 

مزایا و معایب موتور xu7

پیشرانه XU7 به علت قدرت و کشش مناسب، استهلاک بسیارکم، شتاب نسبتاً خوب، قدرت مناسب، آشنایی گسترده تعمیرکاران با تعمیرات این موتور، فراوانی و قیمت مناسب قطعات و … بسیار پرطرفدار است و از مزایای این موتور شمرده می‌شود. اما معایب پارس موتور جدید شامل صداهای نامعمول موتور در دورهای بالا، عملکرد ناپایدار و ثابت، سیستم توزیع سوخت ضعیف، سوختن واشر سر سیلندر و مصرف سوخت بالا می شود. پس اگر قدرت و کشش موتور و تا حدودی پایین بودن هزینه نگه داری و استهلاک خودرو برای شما مهم است بدون شک انتخاب شما پژو پارس xu7 خواهد بود.

 

مهمترین معایب پژو پارس xu7 چیست؟

مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین خودرو، کیفیت ساخت پایین، استهلا و هزینه نگهداری بالا از مهمترین معایب پژو پارس سال به شمار می رود.

 

آیا پژو پارس سال، بازار دست دوم خوبی دارد یا خیر؟

بازار دست دوم و خرید و فروش پر رونق از مزایای پژو پارس سال محسوب می شود. پس اگر تنوع طلب هستید و می خواهید خودروهای دیگر را نیز امتحان کنید، اصلا نگران نباشید. زیرا این خودرو طرفداران زیادی دارد و خیلی زود نقد می شود.

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
ارشیا سلیمانی گفته که :
چهارشنبه, 09 آذر 1401
پژو پارس سال 1400 چه معایبی دارد؟
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
مصرف سوخت بالا، ایمنی و کیفیت ساخت پایین و استهلاک و نگهداری بالا از جمله معایب پژو پارس سال ۱۴۰0 می باشد.
اینستاگرام