چرا تیبا نخرم؟!

تاریخ : پنجشنبه, 18 آذر 1400 | بازدید : 4138 | نظرات : 2

از اولین سال تولید تیبا، این خودرو به عنوان جانشین پراید به بازار عرضه شد اما پراید همچنان تا سال 1400 تولید شد. حال با بسته شدن خط تولید پراید، ارزان ترین خودروی بازار ایران تیبا است که در سه مدل به بازار عرضه می شود. ارزان ترین مدل یعنی تیبا سدان (تیبا یک) است که بعد از آن تیبا هاچبک (تیبا دو) در رده ارزان ترین  قرار دارد. اما تیبا 2پلاس که گران ترین مدل تیبا به حساب می آید و به تازگی وارد بازار شده و آپشن های بیشتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. مقاله امروز درباره مزایا و معایب تیبا 2 و چرایی نخریدن تیبا است که به طور کامل شرح می دهیم. اگر شما هم می خواهید تیبا بخرید با ما همراه باشید. آنچه در ادامه می خوانیم:

معایب تیبا صندوق دار

مزایا و معایب تیبا 2

مشخصات، مزایا و معایب تیبا 2 پلاس

تفاوت تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس

نظرات در مورد تیبا 2 1400 چیست؟

 

 

معایب تیبا 2

 

معایب تیبا صندوق دار

اگرچه تیبا صندوقدار مانند پراید دارای قیمت بالایی نیست ولی نسبت به طراحی و مدل خودرو کمی گران به نظر می‌رسد. عدم جذابیت طراحی داخلی از مهمترین معایب تیبا صندوق دار محسوب می شود. کابین و داشبورد این مدل تیبا، زیبایی خاصی ندارد و از این گذشته فرمان این اتومبیل نیز بسیار ساده و بدون هیچ گونه خلاقیتی تعبیه شده است. صندلی‌های خشک و غیراستاندارد نیز از دیگر معایب تیبا صندوق دار است که در رانندگی های طولانی مدت، سرنشینان را خسته می کند.

یکی دیگر از معایب تیبا صندوق‌ دار این است که این خودرو از لحاظ سیستم موتوری، شباهت زیادی به پراید دارد و نقص در گیربکس از مهمترین مشکلات آن می باشد. علاوه بر این پایین بودن گلگیرهای تیبا می‌تواند در جاده‌ها غیر هموار به بدنه خودرو و خود گلگیر ماشین صدمه جدی برساند. همانطور که می دانید لاستیک‌های پهن و سایز بزرگ همواره جذابیت و زیبایی ظاهری خودرو را دو چندان می کند، ویژگی که ما در تیبا صندوق دار مشاهده نمی کنیم.
نکته: لاسیتک‌های کوچک و کم‌وزن تیبا مانع از چسبندگی این خودرو بر روی زمین می‌شود.

 

قیمت مانیتور کوییک

 

مزایا و معایب تیبا 2

 

مزایا و معایب تیبا 2

تیبا 2 در کل برای مسافت های درون شهری طراحی و ساخته شده و اگر در این جهت بخواهیم از آن استفاده کنیم معایب کمتری دارد با این حال شرایط اقتصادی کشور و جامعه باعث شده که از این خودرو در همه مسافت ها و ... استفاده کرد و افراد کمی وجود دارند که فقط داخل شهر از این خودرو استفاده کنند. در حال حاضر تیبا 2 در دو نوع SX و EX عرضه می شود. تیپ EX به عنوان مدل فول آپشن مجهز به امکاناتی مانند شیشه عقب پرقدرت، رینگ آلومینیومی و آینه بغل است و تیپ SX چنین آپشن هایی ندارد.

 

مانیتور فابریک 207

 

مزایای تیبا 2

1.استهلاک و مصرف سوخت پایین

تیبا 2 دارای یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. موتور تیبا 2 اگرچه حجم و قدرت خروجی بیشتری نسبت به مدل پایه دارد، اما مصرف سوخت و استهلاک آن همچنان در حد قابل قبولی است که می تواند یکی از اولویت های اصلی کسانی باشد که مصرف سوخت پایین برای انها اهمیت زیادی دارد. طبق اعلام سایت رسمی شرکت سایپا، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک هاچ بک ارزان شهری رقم بسیار خوبی به نظر می رسد.

نکته: کاهش مصرف سوخت از مزایای شیفتر پشت فرمان می باشد.

2. قیمت مناسب

یکی دیگر از مزایای مهم تیبا 2 که برای خیلی از افراد اهمیت زیادی دارد، قیمت مناسب ان است. همانطور که می دانید تیبا ۲ در حال حاضر با دو مدل SX و EX به بازار عرضه می‌شود که تیپ EX به دلیل آپشن و امکانات و بیشتر نسبت به برادر مدل SX قیمت بالاتری دارد. بنابراین اگر بخواهید با قیمت ارزان یک هاچبک صفر کیلومتر و نسبتا جذاب خریداری کنید، تیبا 2 یک انتخاب عالی خواهد بود.

3. سواری نرم و راحت

خودروی تیبا 2 به دلیل سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و تیر پیچشی نیمه‌مستقل در عقب نسبت به سیستم تعلیق به کار رفته در پراید از عملکرد و هماهنگی بهتری برخوردار است. به این معنا که ضربات کمتری هنگام عبور از جاده های ناهموار وارد کابین خودرو می شود و درنتیجه سرنشینان احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

4. خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش یکی دیگر از مزایای تیبا 2 است که خود یک امتیاز ویژه محسوب می شود. خوب است بدانید با خرید این خودرو از نمایندگی های مجاز در سراسر کشور می توانید از مزایایی همچون یک سال خدمات دوره ای ماشین و بیمه بدنه رایگان بهره مند شوید. شاید بپرسید سرویس دوره ای ماشین چیست؟ با مراجعه به مقالات قبل می توانید پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

نکته: تمامی لوازم یدکی تیبا از قیمت مناسبی برخوردار هستند و به دلیل فراوانی در شهرهای مختلف هیچ نگرانی برای تأمین قطعات این خودرو نخواهید داشت.

 

تفاوت تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس

 

معایب تیبا 2

1. موتوری همچنان کم توان

با توجه به اینکه از همان موتور پراید اما ارتقا یافته شده استفاده میکنند اما همچنان در سراشیبی ها و پیچ ها ضعیف عمل می کنند و توان خروجی آن به قدری بالا نیست که شتاب و سرعت را خیلی زیاد تر کند.

2. نبود جذابیت ظاهری

با اینکه به اصطلاح فیس لیفت شده است اما همچنان از نظر ظاهری جذاب نیست و خیلی نمی تواند از نظر ظاهر مخاطب را جذب خود کند. طراحان تیبا ۲ بدون هیچ خلاقیتی از همان خطوط و برجستگی‌های یکنواخت و کسل‌کننده تیبا صندوق‌دار استفاده کرده‌اند.

3. شتاب پایین

با توجه به اینکه شکل خودرو نیز بر روی شتاب تاثیر گذار هست ، شکل تیبا به هیچ وجه به شتاب خودرو کمکی نمی کند و شاید حتی شتاب آن از پراید نیز کمتر باشد که این یکی از مشکلات تیبا 2 محسوب می شود.

4. ایمنی کم خودرو

با توجه به قیمت خودرو قطعا از جنس با کیفیت و مقاوم استفاده نشده و تنها دو ایربگ دارد . سایز کوچک چرخ ها و وزن پایین خودرو قطعا باعث سخت تر شدن کنترل آن می شود و احتمال تصادف نیز بالاتر می رود. با همه ی اینها تیبا از لحاظ ایمنی یک سر و گردن از پراید بالاتر است. در مقاله تیبا یا پراید بیشتر در مورد آن صحبت کرده ایم.

5. نفوذ صدا به داخل ماشین

قطعا صدای بیرون برای سرنشینان ایجاد مزاحمت می کند و باعث اذیت آن ها می شود مخصوصا صدای موتور که وقتی دور موتور بالا می رود به شکل زیادی صدا در داخل خودرو می پیچد.

6. خسته کننده در مسافت های طولانی

 با توجه به اینکه خودروی هایی داخل شهری هستند ، به شکل ویژه ای روی صندلی های خودرو کار نکردند و صندلی ها در مسافت های طولانی تر خسته کننده هستند و باعث اذیت سرنشین ها می شوند. همچنین به دلیل نبود سیستم صوتی مناسب، سرنشینان خودرو بیشتر احساس خستگی می کنند. شما می توانید با اضافه کردن آپشن مانیتور فابریک خودرو،اوقات شاد و بهتری را در سفر با خودروی خود داشته باشید. تفاوت و مقایسه مانیتورهای اندروید و ویندوز خودرو را در اینجا بخوانید.

 

مشخصات تیبا 2 پلاس

 

مشخصات، مزایا و معایب تیبا 2 پلاس

تیبا ۲ پلاس" همان نسخه قدیمی تیبا هاچ بک است که به صورت آپشنال از سوی گروه سایپا عرضه شد. نصب برچسب "کراس" روی درب این خودرو و طرح استیل دور جلو پنجره نیز از مشخصات تیبا 2 پلاس می باشد که در نوع خود قابل توجه است. تیبا 2 پلاس از نظر فنی و ایمنی تفاوت چندانی با تیبا 2 ندارد و تنها تفاوت این دو خودررو در اپشن ها و امکانات آن می باشد. از آپشن ها و امکانات تیبا 2 پلاس می توان به دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، رینگ فولادی، فرمان هیدرولیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، زیرپایی سه بعدی، صفحه نمایش لمسی، ناوبری ماهواره ای بلوتوث، دوربین و سنسور عقب، دیفیوزرهای جدید سپر جلو و عقب، آینه های جانبی جدید اشاره کرد. (طرح کوئیک و ساینا)، شیشه و آینه بغل برقی، تهویه دستی، تریم تزئینی، جلوپنجره کرومی اشاره کرد. البته اگر آپشن های مدرن تری مانند جک برقی صندوق عقب و آینه تاشو برقی را داشته باشید باید برای نصب ان اقدام کنید.

 

مانیتور تیبا 2

 

از مزایای این خودرو ها فقط می توان به مصرف سوخت و استهلاک پایین اشاره کرد و اینکه تیبا 2 پلاس همانطور که در قسمت بالا گفتیم آپشن های بیشتری نسبت به تیبا 2 معمولی دارد و دیگر نکته مثبتی وجود ندارد.

 

تفاوت های تیبا 2 و تیبا 2 پلاس

هر دوی این خودرو ها از یک امکانات فنی و موتوری برخوردار هستند و همانطور که از اسمشان پیداست فقط در چند مورد آپشن های تیبا 2 پلاس بیشتر است . در جدول زیر با تفاوت های این دو آشنا می شوید.

   

                      تیبا 2

                     تیبا 2 پلاس

                مانیتور ندارد

                 مانیتور دارد

         صندلی چرم و کف پوش ندارد                                 

          صندلی چرم و کف پوش دارد                                 

                   روف ریل ندارد                             

                   روف ریل دارد                                             

            طرح استیل دور پنجره ندارد                                  

            طرح استیل دور پنجره دارد                                  

              سنسور دنده عقب ندارد                                        

              سنسور دنده عقب دارد                                        

             دیفیوزر سپرهای عقب و جلو ندارد                          

                 دیفیوزر سپرهای عقب و جلو دارد

 
 این تفاوت های موجود همانطور که دیدید فقط در آپشن های خودرو است ولی از نظر بدنه و ظاهر و موتوری شباهت کاملی به هم دارند.

 

تیبا بخریم یا نه؟

حال مسئله این است که آخر تیبا بخریم یا نه ؟باید بگویم نظرات در مورد تیبا 2 متفاوت است و جواب بستگی به بودجه و تصمیم خود شما دارد. اگر بودجه محدودی دارید تیبا صندوق دار با همه معایبش می تواند محتمل ترین گزینه برای خرید باشد. اما اگر می خواهید خودرویی با امکانات و آپشن های بیشتر داشته باشید، ما به شما تیبا 2 پلاس را پیشنهاد می کنیم. در کل  تیبا تنها برای مسافت های داخل شهری، گزینه مناسب و کم خرجی به حساب می آید. ما سعی کردیم در این متن از تمامی معایب و مزایای انواع تیبا برای شما بگوییم تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید آن اقدام کنید. 

 

نظرات در مورد تیبا 2 1400 چیست؟

نظرات در مورد تیبا 2 متفاوت است. به عنوان مثال کاربری می گوید این خودرو طراحی داخلی خوبی داره و عملکرد فنی خودرو رضایت بخش هست. در مقایسه با تمام پرایدها بهتره و در بین مدلهای مختلف تیبا در جایگاه بالایی قرار دارد. نظر یک کاربر دیگر این است ماشین خوب وپرشتابیه، تنها مشکلی که داره رنگ بدنشه زود خط و خش بر میداره . کاربر دیگر این نظر را دارد: از همه چیز ماشین راضی هستم قدرت، شتاب، بدنه و زیروبند. ولی از مصرفش به هیچ عنوان راضی نیستم . به جرات قسم میخورم ثابت می‌کنم مصرفش رو صدی ده تا می‌خورد. نظرات در مورد تیبا صندوق دار نیز تقریبا با تیبا 2 یکی است.

 

تیبا صندوق دار چه معایبی دارد؟

نداشتن طراحی داخلی جذاب یکی از مهمترین معایب تیبا صندوق دار است. کابین و داشبورد این مدل تیبا چندان زیبا نیست و در کنار آن، فرمان این خودرو نیز بسیار ساده و بدون خلاقیت است. صندلی های خشک و غیراستاندارد یکی دیگر از معایب تیبا صندوق دار است که در رانندگی طولانی مدت سرنشینان را خسته می کند.

 

تفاوت های تیبا 2 و تیبا 2 پلاس در چیست؟

هر دوی این خودرو ها از نظر بدنه و ظاهر و موتوری شباهت کاملی به هم دارند و تفاوت آنها در امکانات آنها می باشد. تیبا 2 پلاس دارای آپشن های بیشتری مانند مانیتور خودرو، سنسور دنده عقب، روف ریل، دیفیوزر سپرهای عقب و جلو می باشد.

 

دیدگاه ها

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
سلیمان گفته که :
یکشنبه, 08 خرداد 1401
من داشتم اصلا رازی نبودم
مدیریت سایت در پاسخ گفته که :
سپاسگزاریم از شما که نظر خود را به اشتراک گذاشتید. اگر معایب و مشکلات تیبا 2 را که باعث نارضایتی شما شده رو بیان کنید میتونه برای کاربران بسیار مفید باشه
اینستاگرام